یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۹
کد خبر: 68825
سلامت نیوز : یک روانشناس‌ آمریکایی برای تشخیص و درمان بیمارانی که از افسردگی و بیماری‌های قلبی رنج می‌برند پیشنهاد فوق تخصصی جدید "روانی" را ارائه داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ دکتر «آنجلوس هالاریس» از دانشگاه لویولا در نزدیکی شیکاگو گفت: 40 تا 60 درصد افرادی که از بیماری قلبی رنج می‌برند به افسردگی بالینی دچار می‌شوند و 30 تا 50 درصد بیمارانی که از افسردگی بالینی رنج‌ می‌برند در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی هستند.

سیستم ایمنی بدن با استرس مبارزه می‌کند و به همان اندازه با عفونت نیز مقابله می‌کند. سیستم ایمنی بدن پروتئین سایتوکاین‌ها از جمله اینترلوکین 6 را تولید می‌کند.

در ابتدا این پاسخ التهابی را در برابر استرس ایجاد می‌کند، ‌اما با گذشت زمان یک واکنش التهابی مزمن می‌تواند منجر به تصلب شرائین "سفت‌شدن سرخرگ‌ها" و بیماری‌های قلبی و عروقی شود.

دکتر هالاریس گفت: این یک چرخه معیوب است که افسردگی، التهاب مزمن را تحریک می‌کند و التهاب مزمن منجر به بیماری‌های قلبی می‌شود و بیماری‌های قلبی باعث افسردگی شده که نهایتا منجر به بیماری‌های قلبی بیشتر می‌شود.

تحقیقات جدید دکتر هالاریس و همکارانش نشان داد: اینترلوکین6 با افزایش در خون 48 بیمار مبتلا به افسردگی که بیماری‌های قلبی نیز دچار شدند،‌ به طور قابل توجهی نقش مهمی داشته است.

سطح هورمون‌های استرس و یک ماده التهابی بنام اینترلوکین 6 در خون افراد متخاصم که نشانه‌های افسردگی را نشان می‌دهند بالاتر است. ماده فوق شاخص دیگر التهاب است که بیماری قلبی را در افراد سالم پیش بینی می‌کند.

یافته‌های هالاریس در کنگره مشترک انجمن روانپزشکی جهانی و انجمن بین‌المللی عصبی در آتن ارائه شده است.

وی در این کنگره، رسما پیشنهاد ایجاد فوق تخصصی جدید روانی را ارائه داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha