سلامت نیوز : با وجود این‌که از ابتدای تصدی‌گری سرپرستی وزارت بهداشت توسط محمد حسن طریقت منفرد صحبت از معرفی شدن او به عنوان وزیر جدید بهداشت به جای مرضیه وحید دستجردی به میان آمد اما در روزهای اخیر گفته می‌شود محمود احمدی‌نژاد از معرفی او به عنوان وزیر پشیمان شده و قصد معرفی گزینه دیگری برای این پست دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بهار ؛ سه ماه و اندی مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری دوره یازدهم، احمدی‌نژاد باید دوباره برای یک وزیر جدید از مجلس رای اعتماد بگیرد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی. در میان گزینه‌های مطرح شده در این زمینه برخی از احتمال معرفی زهره طبیب‌زاده‌نوری، عضو فعلی فراکسیون بهداشت مجلس خبر می‌دهند هرچند نمایندگان مجلس با معرفی این گزینه چندان موافق نیستند و برخی می‌گویند خود طبیب زاده نوری هم با این پیشنهاد آن هم برای پست وزارت سه ماهه موافقت نخواهد کرد.

محمدحسین قربانی، نماینده مجلس و عضو کمیسیون بهداشت و درمان دیروز گفت: خبرهایی شنیده‌ایم که رییس‌جمهور قرار است فرد دیگری را غیر از طریقت منفرد به عنوان وزیر بهداشت معرفی کند که خیلی موثق نیست البته با وجود مشکلات حوزه درمان، عدم تخصیص منابع مالی به آن و وضعیت اقتصادی کشور هر کسی در این شرایط پست وزارت بهداشت را بپذیرد در حقیقت ایثار کرده است.

رمضان محسنی‌پور، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی دیروز ‌با تاکید بر این‌که رییس‌جمهوری درباره معرفی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی تابع قانون است، گفت: اگر رییس‌جمهوری نخواست یا نتوانست وزیر پیشنهادی خود را تا هفت فروردین به مجلس معرفی کند، براساس قانون می‌تواند خود سرپرست وزارتخانه شده و همه اختیارات را تفویض ‌کند.

هفتم فروردین 92 مهلت احمدی‌نژاد برای معرفی وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی به پایان می‌رسد و به گفته معاون پارلمانی وزارت بهداشت، رییس دولت تا همان زمان وزیر جدید را معرفی خواهد کرد.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی، با بیان این‌که محمدحسن طریقت منفرد تا آخرین ساعت دولت دهم در قالب وزیر بهداشت، درمان وآموزش‌پزشکی به کار خود ادامه می‌دهد، افزود: به طور حتم باید با برنامه‌ریزی و ثبات زمینه بهبود حوزه سلامت کشور را فراهم کنیم. محسنی‌پور در واکنش به موضوعات مطرح شده مبنی‌بر امکان معرفی گزینه دیگری به جای محمدحسن طریقت‌منفرد برای تصدی وزارت بهداشت پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی، ابراز بی‌اطلاعی کرد اما در عین حال گفت: حتی اگر رییس‌جمهور نخواست یا نتوانست وزیر پیشنهادی خود را تا هفت فروردین به مجلس معرفی کند، براساس قانون می‌تواند خود سرپرست وزارتخانه شده و همه اختیارات را تفویض ‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha