دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 68859
سلامت نیوز :بدن روزانه به 200 گرم سبزیجات نیاز دارد که این مقدار برای سالمندان بالای هفتاد سال، نوجوانان و کودکان کمتر است.
لیلا شورورزی، کارشناس مسئول تغذیه دانشکده علوم پزشکی ضمن بیان این مطلب افزود: مصرف روزانه سبزیجات از بروز بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی، دیابت، سرطان و چاقی پیشگیری می‌کند.لیلا شورورزی گفت: بر اساس تحقیقات جدید رنگ سبزیجات در طبقه‌بندی خواص آنان نقش دارد از این رو مصرف سبزیجات با رنگ‌های متنوع برای سلامتی توصیه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ابتکار ؛ وی ادامه داد: مصرف سبزیجات با رنگ‌های متفاوت سیستم ایمنی بدن را قوی‌تر می‌کند و موجب طول عمر می‌شود.شورورزی عنوان کرد: مصرف روزانه سبزیجات یکی از عوامل مهم پیشگیری از سرطان‌ها است زیرا سبزیجات حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند.وی گفت: سبزیجات نارنجی‌‌رنگ مانند هویج و کدوتنبل دارای بتاکاروتن است که بتاکاروتن در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود و از بدن در مقابل سرطان‌ها محافظت می‌کند. کارشناس مسئول تغذیه دانشکده علوم پزشکی نیشابور خاطرنشان کرد: سبزیجات برگ سبز از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردارند و بدن را در مقابل چند نوع سرطان حفظ می‌کنند.

شورورزی ادامه داد: سبزیجات قرمزرنگ مانند گوجه‌فرنگی، هندوانه و کلم بنفش دارای انواع مختلفی از فیتوکمیکال‌ها است که پوست بدن را در مقابل اشعه خورشید محافظت می‌کند و موجب کارکرد بهتر غده پروتستات در بدن می‌شود. وی بیان کرد: اکثر سبزیجات دارای ویتامین C هستند مانند فلفل، بروکلی و گوجه‌فرنگی که در پیشگیری از سرطان‌ها موثر است.کارشناس مسئول تغذیه دانشکده علوم پزشکی نیشابور اظهار داشت: فیبر قسمتی از سبزیجات است که بدن انسان نمی‌تواند آن‌ را هضم کند و در پیشگیری از سرطان روده بزرگ نقش اساسی دارد. شورورزی گفت: وجود فیبر در غذای مصرف شده کار دستگاه گوارش را آسان‌تر و سرعت تخلیه روده‌ها را بالاتر می‌کند به‌طوری که مواد سرطان‌زا با فیبر ترکیب شده و از بدن خارج می‌شوند.وی اضافه کرد: مصرف بیش از اندازه مواد فیبردار عوارض و اختلالاتی در جذب املاح معدنی به همراه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha