سلامت نیوز : مجید صادقی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: استرس به هر عاملی اطلاق می‌‌شود که زندگی فرد را از حالت تعادل و معمول خود خارج سازد.

این روانپزشک ادامه داد: استرس می تواند به صورت فیزیکی،جسمی یا روانی باشد از طرفی استرس خوب یا بد نیز داریم.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: استرس بر اثر عوامل محیطی به وجود می‌آید؛ صدمات فیزیکی، جسمانی یا صدمات اجتماعی نیز می‌توانند در بروز استرس مؤثر باشند.

صادقی افرادی را که از نظر شخصیتی ضعیف باشند در ابتلا به استرس مستعد دانست و افزود: افرادی که قدرت تطابق و حل مشکل و کنار آمدن با مسائل روزمره را نداشته باشند به استرس مبتلا خواهند شد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران مدیریت استرس را در آشنایی و پیاده کردن روش‌های حل مشکل عنوان کرد و افزود: افراد باید مهارت‌های زندگی را یاد بگیرد و بدانند در مواجه با استرس چگونه باید عمل کنند.

صادقی افزود: افراد باید بداند روش‌های نادرستی مثل استفاده از مواد مخدر، مشروبات الکلی و سیگار نمی‌تواند از استرس آنها بکاهد.

این روانپزشک گفت: استرس می‌تواند در افراد بیماری‌های روانی و بیماری‌های جسمی (روان‌تنی)ایجاد کند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران اضطراب، افسردگی و بی‌خوابی را به دلیل استرس دانست و گفت: علاوه بر این دیابت، فشار خون، آسم، زخم اثنی‌عشر، پرکاری تیروئید، کهیر، خارش، مشکلات پوستی، مشکلات گوارشی، مشکلات جنسی و ناتوانی جنسی به دلیل استرس در افراد ایجاد می‌شود.

صادقی به افراد توصیه کرد: روش‌های حل مشکل را یاد بگیرند و با تغذیه درست و تنظیم خواب و داشتن روابط اجتماعی با افراد مناسب و دوستی‌های خوب از ابتلا به استرس بکاهند.

این روانپزشک داشتن برنامه منظم ورزشی و استفاده مناسب از اوقات فراغت را در کاهش استرس موثر دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha