سلامت نیوز : حسن عباسی در گفت‌وگو با فارس اظهارداشت: در مبحث خانه تکانی بیشترین آمار اورژانس، سقوط از ارتفاع و سر خوردن بر روی کف سرامیک است که به علت خیس بودن کف در هنگام نظافت منزل روی می‌دهد.

کارشناس فوریتهای پزشکی گفت: افراد دقت داشته باشند برای شست‌وشوی کف از دمپایی مناسب استفاده کنند، دمپایی ابری به خاطر منافذی که دارد می‌تواند سر خوردن افراد را تسهیل کند.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران عدم استفاده از چهارپایه مناسب را دلیل افتادن و بالا رفتن آمار شکستگی‌ها ذکر کرد.

کارشناس فوریتهای پزشکی کمردرد‌ها را از موارد دیگر مراجعه به اورژانس دانست و گفت: اغلب افراد به دلیل جابه‌جایی اجسام سنگین دچار کمر درد می‌شوند.

عباسی افزود: بلند کردن غیراصولی اجسام در هنگام خانه تکانی و تغییر دکوراسیون می‌تواند گرفتگی کمر را باعث شود.

کارشناس فوریتهای پزشکی اورژانس گفت: افراد باید دقت داشته باشند تا برای جا به جایی وسایل سنگین آنها را به بدن خود بچسبانند؛ اگر هم می‌خواهند چیزی را از روی زمین بلند کنند اول بنشینند و بعد جسم را بالا بیاورند تا فشار کمتری به بدن وارد شود.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران افزود: مسمومیت با مواد شیمیایی و شوینده مسئله‌ای است که هر ساله اورژانس با آن درگیر است.

عباسی ادامه داد: بحث مخلوط مواد شوینده با هم، مسئله دیگری است که باعث تولید گاز سمی و متصاعد شدن آن می‌شود که به مسمومیت افراد می‌انجامد.

کارشناس فوریتهای پزشکی، حساسیتهای پوستی و چشمی را از موارد دیگر زنگ‌خور اورژانس دانست و گفت: یک قسمت از این حساسیت‌ها به گرد و خاک ناشی از خانه تکانی مربوط می‌شود اما آیتم دیگر آن به مواد شوینده و پاک کننده برمی‌گردد چرا که در فرآیند استفاده از آنها حساسیت‌های پوستی،چشمی و تنفسی بروز می‌کند.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران گفت: بهتر است افراد در هنگام استفاده از مواد پاک‌کننده و شوینده از دستکش، ماسک و عینک استفاده کنند و ازکاربرد مواد شوینده و پاک کننده قوی در حمام و سرویس های بهداشتی که تهویه مناسب ندارند بپرهیزند.

عباسی افزود: در هنگام استفاده از این مواد می‌بایست حداقل یک در یا پنجره را باز گذاشت تا هوا جریان داشته باشد تا از غلظت گازهای حاصله کم شود.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران پیشنهاد کرد: هنگام خانه‌تکانی و تمیز کردن منزل، حتماً یک نفر دیگر در منزل حضور داشته باشد تا اگر مشکلی به وجود آمد، بتواند با اورژانس تماس بگیرد.

کارشناس فوریتهای پزشکی اورژانس تهران افزود: اورژانس می‌تواند هم خدمات مشاوره‌ای به افراد بدهد و هم در موارد اضطرار ،آمبولانس به محل اعزام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha