سلامت نیوز :عبدالحسین ناصری در سی امین نشست ستادی و مدیریتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم اظهار داشت: هر گروهی را که انتخاب می‌کنیم باید راهکار دسترسی به آن را داشته باشیم و باید مشخص کنیم در سال آینده به کدام گروه دسترسی بهتری داریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی بیان داشت: مشکل اساسی ما عدم دسترسی به گروه‌های شناسایی شده است و برای اجرای بهتر برنامه‌های آموزشی باید یک یا دو گروه را که دسترسی بهتری به آن وجود دارد را انتخاب و روی راهکارهای جلب مشارکت آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

ناصری اضافه کرد: با همفکری کارشناسان ستادی و با در نظر گرفتن میزان دسترسی به گروه و بزرگی گروه سه گروه اصناف، ملوانان و صیادان، گروه‌های کارگری به عنوان گروه‌هایی که در سال آینده باید یک برنامه آموزشی سازمان یافته برای آن‌ها تدوین شود انتخاب شدند.

رئیس شبکه بهداشت دیلم در ادامه انتخاب رابطین آموزشی در بین گروه‌های فوق را یکی از راهکارهای جلب مشارکت آنان ذکر کرد.

ناصری تصریح کرد: نفوذ در این گروه‌ها خیلی مهم است و باید راه‌های برقراری ارتباط با این گروه‌ها را بدانیم تا بتوانیم آموزش‌های لازم را به آنان ارائه کرده و از این طریق به اهداف آموزشی دست یابیم.

وی از مسئولان واحدهای ستادی خواست تا در برنامه عملیاتی سال آینده آموزش این گروه‌ها را در برنامه‌های آموزشی واحد خود مدنظر قرار دهند.

این مقام مسئول تاکید کرد: باید بررسی کنیم که گروه‌های شناسایی شده چه روشی را برای آموزش می‌پسندند و و باید بدانیم نیازهای آموزشی آن‌ها را چگونه تامین کنیم.

وی تهیه بانک اطلاعاتی تلفن‌های همراه اصناف، ملوانان و صیادان و گروه‌های کارگری و شیوه‌های برقراری ارتباط و سنجش اطلاعات این گروه‌ها را در موفقیت این برنامه موثر و مفید دانست.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم در ادامه از مسئولان واحدهای ستادی خواست با واحدهای استانی در خصوص اهداف برنامه عملیاتی سال 92 همفکری کنند و شاخص‌های سلامت استانی را مطالعه و با شاخص‌های واحد خود مقایسه کنند.

کارشناس مسئول آموزش سلامت شبکه بهداشت دیلم نیز در ادامه این نشست گفت: اصناف، ملوانان و صیادان، گروه‌های کارگری، والدین دانش‌آموزان (پدران)، دختران مجرد خانه‌دار، کارکنان ادارات، فروشندگان دوره گرد گروه‌هایی هستند که کمتر در دسترس آموزش بوده و در جلسه قبل از سوی اعضای جلسه عنوان شد.

زهره دیلمی افزود: شعار سازمان جهانی بهداشت در سال 2013 با عنوان «فشارخون خود را جدی بگیرید» نامگذاری شده و از اعضای جلسه خواست تا در جلسه بعدی پیشنهادات و برنامه‌های خود را با محوریت این شعار برای هفته سلامت 92 ارائه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha