دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۲
کد خبر: 68879

سلامت نیوز : یک متخصص ریه با توجه به نزدیکی عید و شروع خانه تکانی و افزایش استفاده از مواد شوینده، اظهار داشت: عمده موادی که در اثر استفاده از مواد شوینده در محیط ایجاد می‌شود گاز کلر است که استنشاق این گاز می‌تواند موجب ایجاد التهاب در راه‌های هوایی شود.

دکتر علی معینی در گفت وگو با(ایسنا)، گفت: استفاده از مواد شوینده بخصوص استفاده همزمان جوهر نمک و مواد سفید کننده موجب تولید گاز کلر می‌شود که اگر این گاز در محیط‌هایی که تهویه مناسبی نداشته باشد تولید شود در مدت زمان کوتاهی می‌تواند موجب سوزش قفسه سینه، سرفه، خلط و تنگی نفس در فرد شود.

به گفته این متخصص ریه، افراد در صورت مشاهده این علائم باید هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنند.

وی توصیه کرد: افراد به هنگام استفاده از مواد شوینده از برقرای تهویه مناسب هوا در آن محیط مطمئن شوند و مواد شوینده را با غلظت کمتری استفاده کنند تا در نتیجه گاز کلر کمتری در محیط تولید شود.

به گفته معینی استفاده از مواد شوینده علاوه بر مشکلاتی که برای ریه افرا ایجاد می کند، معضلاتی را نیز برای چشم، مخاط و پوست ایجاد خواهد کرد.

وی در پایان توصیه کرد: افراد بویژه خانم‌ها باید سعی کنند قبل از شروع نظافت، تهویه مکانی که در آن حضور دارند را فراهم و از وسایل ایمنی مانند دستکش و عینک برای محافظت از پوست و چشم خود استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha