سلامت نیوز : درمانگاه عمومی بازسازی شده، کلینیک ویژه و دانشکده پزشکی پردیس بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران صبح امروز با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران افتتاح شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر خسرو صادق نیت رییس بیمارستان بهارلو در این مراسم از تبدیل وضعیت موقت بیمارستان بهارلو از مرکز درمانی به مرکز آموزشی از سال گذشته خبر داد و به کمبودها و مشکلات پیش روی بیمارستان برای فراهم کردن بسترهای لازم به منظور تایید نهایی شورای گسترش برای آموزشی شدن بیمارستان بهارلو اشاره کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیمارستان بهارلو دارای 120 تخت ثابت است و 12 متخصص رسمی و 12 عضو هیات علمی دارد. در واقع طی سه تا چهار سال اخیر تنها سه عضو هیات علمی به مجموعه اضافه شده‌اند. به گونه‌ای که می‌توان گفت تعداد متخصصان ما کاهش 50 درصدی داشته اما تخت‌های بیمارستانی در بهارلو دو برابر شده است. در واقع یکی از عمده ترین مشکلات ما برای آموزشی شدن بیمارستان بهارلو کمبود اعضای هیات علمی است.

صادق نیت در ادامه به فعالیت‌های بیمارستان اشاره کرد و گفت: بهارلو دارای یک درمانگاه پیشرفته طب کار است که در حال حاضر به عنوان بزرگترین و مجهزترین مرکز طب کار در کشور فعالیت می‌کند و بیش از 90 درصد فارغ التحصیلان رشته طب کار در این بیمارستان تحت آموزش قرار گرفته‌اند.

صادق نیت اضافه کرد: بیمارستان بهارلو دومین بخش مسمومین بزرگ و مجهز کشور را بعد از بیمارستان لقمان در اختیار دارد و به آزمایشگاه‌های مسمومین پیشرفته و بخش ICU مسمومین مجهز است.

رییس بیمارستان بهارلوهمچنین با بیان اینکه طی دو سال اخیر این بیمارستان آموزش بالین دانشجویان دانشگاه پزشکی پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران را نیز بر عهده گرفته است، گفت: طی این چند سال سعی کردیم کلیه بخش‌ها را بازسازی کنیم چرا که قدمت بیمارستان بهارلو به بیش از 75 سال می‌رسد.

صادق نیت به بازسازی درمانگاه عمومی این بیمارستان نیز اشاره کرد و گفت: این درمانگاه پیش از این پذیرای روزانه 500 بیمار بود اما اکنون 700 متر مربع به فضای آن افزوده شده و خدمات گسترده تری را ارائه می‌دهد.

وی به فعالیت کلینیک خواب بیمارستان بهارلو که اولین و بزرگترین مرکز کشوری درمان اختلالات خواب است نیز اشاره کرد و گفت: این کلینیک برای تربیت فوق تخصص خواب نیز به تایید رسیده است و امیدواریم از سال آینده بتوانیم به آموزش فلوشیپ‌های خواب در این کلینیک نیز بپردازیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 50 تخت CCU داریم و بیمارستان بهارلو از مراکز فعال قلب جنوب تهران است.

وی در ادامه با بیان اینکه با تبدیل بیمارستان بهارلو از مرکز درمانی به مرکز آموزشی در سال گذشته به صورت موقت موافقت شد، اظهار کرد: یک فرصت دو ساله برای بسترسازی‌های لازم به ما داده شده است که یک سال از آن زمان گذشته و بایستی طی یک سال باقی مانده به تکمیل موارد لازم بپردازیم.

وی در همین راستا خواستار تکمیل کادر هیات علمی و تسریع تجهیز و گسترش فضای فیزیکی بیمارستان شد و گفت: در تلاش هستیم تا سال آینده با فراهم کردن تمامی بسترهای لازم بیمارستان بهارلو از یک مرکز درمانی به یک مرکز آموزشی تبدیل شود.

دکتر محمدرضا منصوری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران از بخشهای مختلف بیمارستان بهارلو از جمله کلینیک تخصصی طب کار، کلینیک خواب، بخش مسمومین، ICU بخش مسمومین و درمانگاه تخصصی نیز بازدید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha