سلامت نیوز : کارشناس مسئول واحد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه آجیل و خشکبار را از فروشگاه‌هایی که معتبر هستند و اجناس با کیفیت مرغوب و تازه عرضه می‌کنند، خریداری کنید، گفت: به هنگام خرید آجیل باید به تازگی و کم نمک بودن آن توجه کرده و از خرید خشکباری که علائم کپک زدگی در آن‌ها مشاهده می‌شود خودداری کنید.

فرشته فزونی در گفت‌وگو با (ایسنا)، به تبیین توصیه‌های تغذیه‌ای در ایام نوروز پرداخت و تاکید کرد: تغذیه صحیح و پیروی از یک رژیم غذایی سالم در پیشگیری از انواع بیماری‌ها و برخورداری از یک زندگی سالم موثر است.

وی ادامه داد:‌ در ایام نوروز که هموطنان به دید و بازدید می‌روند باید نکات صحیح تغذیه‌ای را مدنظر قرار دهند و با استفاده از الگوی غذایی مناسب و متعادل ضمن حفظ سلامتی از تعطیلات نوروزی لذت ببرند.

به گفته فزونی دراین ایام نیز بهتر است برنامه غذایی متعادل، مناسب و شامل همه گروه‌های غذایی در نظر گرفته شود.

کارشناس مسئول واحد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تاکید بر محدود کردن مصرف مواد غذایی سرشار از کالری مانند شیرینی‌ها، شکلات و نوشیدنی‌های شیرین اظهار کرد: مصرف آجیل و مغزها نیز باید به عنوان میان وعده و در حد متعادل مصرف شود.

وی در ادامه به بیان توصیه‌هایی درباره خرید آجیل پرداخت و گفت: تا حد امکان از فروشگاه‌هایی که معتبر هستند و اجناس با کیفیت مرغوب و تازه عرضه می‌کنند، خریداری کنید.

فزونی افزود: همچنین توجه داشته باشید که این فروشگاه‌ها، خشکبار را در مکانی خنک و به دور از نور آفتاب نگهداری کنند.

کارشناس مسئول واحد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه به هنگام خرید آجیل باید به تازگی و کم نمک بودن آن توجه داشت، گفت: از خرید خشکباری که علائم کپک زدگی در آن‌ها مشاهده می‌شود نیز خودداری کنید و تا جایی که امکان دارد انواع کم نمک آجیل را انتخاب کنید.

وی اضافه کرد:‌ سعی کنید با توجه به مصرف تنقلات و آجیل در این ایام، حجم مواد غذایی را در هر وعده کاهش دهید و بویژه شام را مختصر میل کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha