معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از تغییرات در تقویم برنامه های آموزشی و انتخاب دروس برای رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد.

دکتر مهدی نعمت بخش در گفتگو با مهر با اشاره به تغییرات در تقویم برنامه های آموزشی و انتخاب دروس برای رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: دانشگاهها بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نمی توانند در برنامه درسی رشته ها تغییرات بنیادین ایجاد کنند اما در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بدون اینکه برنامه درسی رشته ها را تغییر دهیم، تقویم آموزشی را برای بهبود وضعیت تحصیلی دانشجویان اصلاح کردیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در برنامه قبلی توازن درستی برای دانشجو وجود نداشت و در برخی از ترم های تحصیلی به نسبت سایر ترم ها دروس سخت یا آسان بود، که با برنامه فعلی توازن پیدا کرده و در هر نیمسال دروس به تناسب به دانشجو ارائه می شود.

وی در خصوص سایر تغییرات در برنامه آموزشی پزشکی عمومی در اصفهان یاد آور شد: در دوره آموزش پزشکی عمومی پس از کارآموزی دانشجو بلافاصله وارد دوره کارورزی (انترنی) می شود که این تغییر ناگهانی محیط آموزشی برای برخی دانشجویان مشکلاتی ایجاد می کرد.

نعمت بخش افزود: به منظور پیشگیری از این تغییر سعی شده است که دانشجویان در دوره کارآموزی با بخشی از مسئولیت های دوره کارورزی آشنا شوند و آن را بر عهده بگیرند. در واقع دانشجویان در این دوره مسئولیت هایی مشابه دوره کارورزی به عهده خواهند گرفت.

وی از راه اندازی سیستم تحت وب برای ثبت نام و سایر برنامه های آموزشی و فرهنگی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: با راه اندازی این سیستم، دانشجویان دیگر برای ثبت نام به دانشگاه مراجعه نمی کنند و از برنامه های آموزشی خود از طریق این سیستم مطلع می شوند.

نعمت بخش از برقراری دوره ICM یا پیش بیمارستانی برای دانشجویان پزشکی نیز خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دوره ICM یا پیش بیمارستانی را به صورت پایلوت و تحت موافقت وزارت بهداشت برای دانشجویان پزشکی برگزار می کند.

وی اضافه کرد: دوره ICM یا پیش بیمارستانی برای دانشجویان پزشکی اجرا می شود و در واقع به دلیل ناموفق بودن دوره فیزیوپاتولوژی این دوره تعدیل شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha