دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۳
کد خبر: 68893
سلامت نیوز : سرپرست وزارت رفاه و تعاون گفت: طی جلسه‌ای که در وزارتخانه تشکیل شد افراد بالای ۳۰ سال جهت پیشگیری از بیماری‌های دوران سالمندی از نظر وزن، دیابت و فشارخون مورد غربالگری قرار می‌گیرند که طرح پزشک خانواده می‌تواند در این زمینه نقش موثری نیز داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ اسدالله عباسی در اولین همایش ملی توانمندی و سلامت سالمندان در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: در حال حاضر جمعیت کشور ما از نظر سنی یک جمعیت جوان است که با توجه به افزایش امید به زندگی و ارتقا سلامت در جامعه میانگین سنی کشور به ۶۰ سال رسیده است و انتظار می‌رود در سال ۱۴۲۵ کشور ایران دارای یک جمعیت با سن بالا و به نوعی پیر تلقی شود.

سرپرست وزارت رفاه به افزایش جمعیت سالمندان در کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به این افزایش باید شرایط  لازم را برای حفظ کرامت و سلامت سالمندان در جامعه فراهم کنیم چراکه از نظر دینی، ملی سالمندان اقشار مهم جامعه محسوب می‌شوند.

وی درباره حمایت از سالمندان تصریح کرد: خانواده‌ها سازمان تامین اجتماعی و بیمه‌ها و سازمان بهزیستی حمایت از سالمندان را برعهده دارند و همانطوری که مراکز مشاوره یک فرد را از تولد مورد بررسی و پیشگیری قرار می‌دهند ما نیز موظف هستیم سالمندان را مورد بررسی و پیشگیری از عوارض ناشی از پیری قرار دهند.

عباسی از غربالگری کارگران بالای ۳۰ سال خبر داد و گفت: طی جلسه‌ای که در وزارتخانه تشکیل شد، افراد بالای ۳۰ سال جهت پیشگیری از بیماری‌های دوران سالمندی از نظر وزن، دیابت و فشارخون مورد غربالگری قرار می‌گیرند که طرح پزشک خانواده می‌تواند در این زمینه نقش موثری نیز داشته باشد.

سرپرست وزارت رفاه مهم‌ترین بخش حمایت از سالمندان را پیشگیری عنوان کرد و افزود: ۵۱ درصد از سالمندان پس از ۶۰ سالگی بستری می‌شوند، بنابراین نباید اجازه دهیم بیماری سالمندان به شرایط سخت و دشوار ورود کند و سایر سازمان‌ها در پیشگیری موظف هستند که همکاری داشته باشند.

وی به تاکید رهبری در رشد جمعیت کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به پیش بینی‌های انجام شده جمعیت کشور در حال پیر شدن است و برنامه‌های تشویقی متفاوتی در جهت جلوگیری از پیر شدن جمعیت کشور در نظر گرفته شده است.

سرپرست وزارت رفاه به زندگی ۸۶ درصد سالمندان در کنار خانواده‌هایشان اشاره کرد و افزود: با توجه به مبانی فرهنگی و دینی کشور خوشبختانه بسیاری از مشکلات سالمندان را در کشور نخواهیم داشت و می‌توانیم با یک برنامه منسجم زندگی سالمی را برای سالمندان فراهم کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha