دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 68894
سلامت نیوز : رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: سند ملی سالمندان که با همکاری وزارت رفاه تبیین شده است به زودی از طریق این وزارتخانه به دولت ارائه می‌شود که تغییرات اساسی تاکنون نداشته است بلکه یک سری تغییرات به صورت پیشنهادی در این سند ارائه شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ «همایون هاشمی» در حاشیه اولین همایش ملی توانمندی و سلامت سالمندان گفت: سازمان بهزیستی متولی اصلی امور سالمندان است و دبیرخانه شورای عالی سالمندان در این سازمان قرار گرفته است که وظایف آن به طور کامل مشخص شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره برنامه‌های خدمات رسانی به سالمندان کشور افزود: طی جلساتی که با نهادهای مختلف و وزارت بهداشت داشتیم به اشتراک‌هایی رسیده‌ایم و زیرساخت‌های لازم خدمت رسانی به سالمندان فراهم شده است که بنیاد فرزانگان از جمله یکی از این برنامه‌های خدمات رسانی به سالمندان است که از اوایل سال آتی شروع به کار می‌کند.

وی از اجرایی شدن فاز اول سند ملی سالمندان خبر داد و گفت: این سند که با همکاری وزارت رفاه تبیین شده است به زودی از طریق این وزارتخانه به دولت ارائه می‌شود که تغییرات اساسی تاکنون نداشته است بلکه یک سری تغییرات به صورت پیشنهادی در این سند ارائه شده است.

دبیر شورای عالی سالمندان ضمن اشاره به فرهنگ غنی دینی و ملی کشور افزود: خوشبختانه در کشور ما ۹۰ درصد سالمندان در خانه‌ها و در کنار خانواده‌ها نگهداری می‌شوند و به فعالیت‌های خود همچنان ادامه می‌دهند که این امر در مقایسه با سایر کشورهای دنیا یک امتیاز محسوب می‌شود.

هاشمی به تمرکز سازمان بهزیستی در توسعه مراکز روزانه سالمندان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر کمتر از ۱۰ مرکز شبانه سالمندان داریم و توسعه مراکز روزانه به منظور اجتماعی شدن و اجتماعی نگه داشتن سالمندان محور اصلی کار سازمان بهزیستی در حوزه سالمندان است.

وی درباره جلسات شورای عالی سالمندان در سال ۹۱ خاطرنشان کرد: تاکنون شورای عالی سالمندان در سطوح پایین سه بار نشست داشته است ولی در سال آتی پس از دو سال وقفه جلسه‌ای با حضور وزیران برگزار می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha