سلامت نیوز : حسین نحوی نژاد، رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان در خصوص این همایش که در روز های 14 و 15 اسفند ماه سال جاری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار می شود افزود: خرسندیم که بگوییم این همایش اولین همایش کشوری است که با موضوع پیشگیری و توانمند سازی در حوزه سالمندان با نگرشی جامع و در جنبه های مختلف نظیر حمایت اجتماعی و توانمند سازی سالمندان، مسائل فرهنگی و سبک زندگی سالمندان ، پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های دوران سالمندی و ... برگزار می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ وی گفت: تاکنون همایش های گوناگون نظیر بازنشستگی سالمندی، سلامت سالمندی و ... به صورت جداگانه در کشور برگزار شده اما برگزاری اولین همایش کشوری پیشگیری و توانمند سازی در سالمندان به صورت جامع نگر می تواند راه گشای بسیاری از موانع و مشکلات در حوزه سالمندی محسوب شود.

دبیر علمی همایش پیشگیری و توانمند سازی سالمندی در ادامه اظهار داشت: سالمندی یک موضوع انفرادی نیست و افراد زیادی در کشور ما سالمند محسوب می شوند و به این منظور در پیگیری مبحث سالمندان با بررسی های کارشناسانه شورای ملی سالمندان و بهره گیری از ظرفیت های قانونی، اجرایی و همگرایی با دستگاه زیربنایی، می توانیم ابعاد اجرایی و علمی پژوهشی را به اشتراک گذاشته و گامی موثر در ارتقاء سلامت سالمندی برداریم.

وی توجه به  گستره وسیع جسمانی، جوانی، اجتماعی و معنوی سالمندان را از دیگر مزایایی اولین همایش کشوری  پیشگیری و توانمند سازی در سالمندان عنوان کرد و افزود: امید داریم با بررسی دقیق کارشناسان از اقصی نقاط کشور و در حیطه سالمندی بتوانیم خروجی این همایش را به شکل مقالات و کتاب در اختیار مراکز مرتبط قرار دهیم.

نحوی نژاد تبیین مسائل فرهنگی و مذهبی و بهره گیری از علم کارشناسان مذهبی حوزه های علمیه و دانشگاه امام جعفر صادق را از دیگر راهکارای ارتقاء امور فرهنگی حوزه سالمندی عنوان کرد:

گفتنی است: در این همایش به دلیل جامع نگری انجمن ها و تشکل های غیر دولتی نظیر انجمن آلزایمر، انجمن حمایت از سالمندان و .. حضور فعال داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha