دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۸
کد خبر: 68904
سلامت نیوز : رئیس انجمن علمی پرستاری ایران گفت: "پرستار مدرسه" یکی از حرفه های پرستاری در کشورهای پیشرفته است در حالی که در ایران پرستار مدرسه نداریم و پیش از این مربیان بهداشت با مدرک فوق دیپلم به امور بهداشتی دانش آموزان رسیدگی می کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ مسعود فلاحی اظهار کرد: پس از مدتی چون امکان ادامه تحصیل این گروه وجود نداشت دیگر مربیان بهداشت مدارس تربیت نشدند و با بازنشسته شدن آنها همه مدارس فاقد کادر بهداشتی هستند. حال آنکه پرستاران در کشورهایی نظیر ایالات متحده آمریکا، کانادا، سوئد، سوئیس، استرالیا و... پرستار مدرسه دارند.

وی ادامه داد: در این کشورها پرستاران به 2 شکل تحصیل می کنند یا پس از مقطع لیسانس در کارشناسی ارشد تحصیل می کنند یا پس از دوره لیسانس دوره های کوتاه مدت 6 ماه را گذارنده و فلوی پرستار مدرسه می شوند.

رئیس انجمن علمی پرستاری ایران با تاکید بر ضرورت غربالگری دانش آموزان در مدرسه به لحاظ انواع بیماریها گفت: همچنین دانش آموزان در مرحله رشد و تکامل و نیازمند دریافت خدمات مراقبتی و بهداشتی هستند.

فلاحی یادآور شد: دانش آموزان باید همواره به لحاظ بسیاری از بیماریها از جمله بیماریهای چشمی، دیابت، هموفیلی، ابتلا به صرع و... بررسی و غربالگری شوند یا در صورت بروز حمله به دانش آموزان مبتلا به صرع و آسم و... فردی مراقب آنها باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha