سلامت نیوز : دکتر آریایی نژاد، عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:تأخیر در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها غیرقانونی است  و باید روشن شود که مطالبات داروخانه و بیمارستان‌ها که باید از سوی سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت شود، به کجا می‌رود.

 وی گفت: متأسفانه معلوم نیست که اعتبارات میلیاردی که حق مسلم مراکز بهداشتی است در کجا هزینه و سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی با بیان اینکه: تأخیر هفت ماهه سازمان‌های بیمه‌گر در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها کاملا غیر قانونی است خاطر نشان کرد‌: به طور قطع در پی این مشکل طی ماه‌های آینده حوزه تهیه، توزیع و فروش دارو به بیماران با مشکل روبه‌رو می‌شود.

وی ‌افزود: به طور حتم اقدامات اخیر سازمان‌های بیمه‌گر بی‌حرمتی به حوزه بهداشت و درمان کشور است.

وی با تأکید بر اینکه پرداخت نکردن مطالبات داروخانه‌ها از سوی بیمه‌ها غیرقانونی است، تصریح کرد: هم‌اکنون جامعه پزشکی به دلیل عملکرد ضعیف سازمان‌های بیمه‌گر به این نهاد بی‌اعتماد شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه طلب داروخانه‌ها از سازمان‌های بیمه‌گر یکی از مشکلات مهم پیرامون حوزه بهداشت و درمان است٬ افزود: کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس در چند ماه اخیر نشست‌های زیادی را با مسئولان سازمان بیمه‌گر و وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش پزشکی پیرامون حل مطالبات داروخانه‌ها برگزار کرده‌ اما متأسفانه بیمه‌ها دلیل قانع کننده‌ای برای این مشکل ارائه نکردند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه یادآور شد:  به‌طور حتم مسئولان باید هر چه سریع‌تر در جهت سریع‌تر رفع مشکلات داروخانه‌ها حرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha