رییس دانشكده دندانپزشكی استان قزوین در خصوص ارائه خدمات زیبایی دندانپزشكی مانند ارتودنسی و یا كاشت دندان گفت:‌ مشكلات زیبایی دندان در صورت عدم درمان می‌تواند موجب بروز بیماری‌های لثه شده و باید توسط افراد پیگیری شود.

دكتر سید جلال الدین صمیمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به این كه پوسیدگی دندان شایع‌ترین عامل از دست دادن دندان‌هاست، علل بروز آن را مشكلاتی از قبیل رشد جمعیت، هزینه‌های بالای درمان، پایین بودن اطلاع رسانی عمومی و افزایش مصرف لبنیات و غذاهای سالم دانست.

وی در ادامه با تاكید براهمیت تحكیم روابط بین آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشكی افزود: اگر مربیان بهداشت مدارس، آموزش‌های لازم را در این زمینه فرا گیرند، می‌توان بیماری‌های دهان و دندان در كودكان را تشخیص و كنترل كرد كه در این صورت نیاز به درمان‌های جدی در سنین بزرگسالی كاهش می‌یابد.

رییس دانشكده دندانپزشكی استان قزوین، در خصوص استفاده از خمیر دندان گفت: جهت عدم ایجاد مقاومت میكروب‌های دهان باید نوع خمیر دندان مورد استفاده به طور متناوب عوض شود.


دكتر صمیمی، همچنین از درمان بیش از 18 هزار نفر در مركز آموزشی، درمانی دانشكده علوم پزشكی قزوین طی سال گذشته خبر داد و در خصوص نحوه رسیدگی و نظارت به بیماران گفت: در حال حاضر 25 دانشجو در رشته دندانپزشكی در مقاطع مختلف در این دانشكده در حال تحصیل هستند كه این دانشجویان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی لازم و كار بر روی مدل‌های دندانی با نظارت كامل اساتید می‌توانند خدمات درمانی لازم را به بیماران ارائه دهند.

رییس دانشكده دندانپزشكی درباره مزایای این مركز نسبت به مراكز خصوصی دیگر به هزینه‌های پایین درمان به علت دولتی بودن آن و همچنین كیفیت بالاتر به علت وجود نظارت هیات علمی اشاره كرد و افزود: دانشكده دندانپزشكی در حال حاضر در زمینه‌های ترمیمی، پروتزهای مصنوعی، بیماریهای لثه‌ای و اطفال، پاتولوژی، ارتودنسی، تشخیص بیماریها و درمان ریشه فعالیت دارد.

وی درباره نحوه ارائه خدمات به مردم گفت: بیماران در ابتدا برای تشكیل پرونده باید به بخش تشخیص مراجعه كنند و پس از بررسی كامل بیمار از نظر وجود بیماری‌های دهان و دندان و اولویت بندی این بیماری‌ها در صورت وجود مورد اورژانس سریعا رسیدگی می‌شود و درغیراین صورت فرد باید برای ادامه درمان در طول مدت تعیین شده مراجعه كند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha