زمان زیادی برای مراقبت از بیمار سوختگی لازم است در حالی که ما پس از مدتی مریض را به امان خدا و با مشکلات فراوان رها می‌کنیم و کسی که می‌سوزد تا آخر عمر گرفتار است و به مراقبت‌های زیادی نیاز دارد.

نا توانی وزارت بهداشت برای رسیدگی به مسئله سوختگی /مردم می‌سوزند، مسئولان به فکر پست و مقام

سلامت نیوز :  سید جواد فاطمی صبح امروز در دومین همایش ملی سوختگی خاطرنشان کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی برای بیان مشکلات ما به مسئولان است و امیدواریم فریادمان روزی به جایی برسد چرا که ما در زمینه سوختگی در کشور بسیار مشکل داریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به تشکیل مرکز تحقیقات سوختگی در بیمارستان شهید مطهری اظهار داشت: این مرکز تحقیقاتی از سال 86 تأسیس شد که برای بقای آن تلاش زیادی کردیم ولی حمایت و بودجه خاصی نداریم.

وی در مورد طرح‌های تحقیقاتی که تاکنون در این مرکز انجام شده گفت: تا به حال 62 طرح تحقیقاتی در این مرکز انجام شده که 4 مورد آن پایان یافته و 24 مورد در حال انجام است همچنین 24 طرح تحقیقاتی نیز به معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای تصویب ارجاع شده است.

وی با انتقاد از عملکرد متولیان امر سوختگی در کشور گفت: اگر مردم ما می‌سوزند و می‌میرند تقصیر ماست مردم می‌سوزند ما پست و مقام می‌گیریم، مردم می‌سوزند ما بودجه می‌گیریم و شرکت‌هایمان پولدار می‌شوند، مردم می‌سوزند ما در تلویزیون خودمان را نمایش می‌دهیم در حالی که باید به کار تیمی احترام بگذاریم و به درمان و پیشگیری از سوختگی کمک کنیم.

فاطمی تصریح کرد: تاکنون در درمان بیماران سوختگی به بقای آنها فکر می‌کردیم ولی درمان و زیبایی بیمار در مراحل بعدی بسیار مهم است چرا که زندگی افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

جایگزینی پوست، کاهش عفونت و درمان جای زخم‌های ناشی از سوختگی از جمله مسائلی است که رئیس مرکز تحقیقات سوختگی به آن اشاره کرد و گفت: وقتی مدرسه یا کارخانه‌ای می‌سوزد تنها وزارت بهداشت و پزشکان باید جوابگو باشند و هیچ کس پاسخگو نیست در حالی که باید به زیر ساخت‌ها برای جلوگیری از این اتفاقات توجه شود.

فاطمی ایزوله کردن بیماران سوختگی را در کاهش عفونت و مرگ و میر ناشی از سوختگی بسیار مهم برشمرد و افزود: نباید بیماران سوختگی را در کنار هم و در یک اتاق بستری کرد همچنین راه‌اندازی بانک سوخت و استفاده از پانسمان‌های نوین می‌تواند در درمان و کاهش آلام فرد سوخته بسیار مؤثر باشد.

وی گفت: زمان زیادی برای مراقبت از بیمار سوختگی لازم است در حالی که ما پس از مدتی مریض را به امان خدا و با مشکلات فراوان رها می‌کنیم و کسی که می‌سوزد تا آخر عمر گرفتار است و به مراقبت‌های زیادی نیاز دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha