سلامت نیوز : کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد دوشنبه نشست سالانه خود را در مقراین سازمان  در نیویورک با فراخوانی جهت امحای خشونت علیه زنان و دختران آغاز کرد. خشونت علیه زنان و دختران بلایی است که میلیون ها نفررا درسراسرجهان تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد ؛ یان الیاسون معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در مراسم افتتاحیه این اجلاس دو هفته ای گفت خاتمه دادن به خشونت علیه زنان موضوع مرگ و زندگی است. وی افزود این مشکل در تمامی کشورهای جهان وجود دارد، حتی دربا ثبات ترین وپیشرفته ترین آن ها.

بر اساس آمار نهاد "زنان ملل متحد" نزدیک به 70 درصد از زنان در بعضی از کشور ها دچار خشونت فیزیکی یا جنسی در طول عمر خود می شوند. در کشور هایی مانند استرالیا، کانادا، اسرائیل، آفریقای جنوبی و ایالات متحده آمریکا، قتل 40 تا 70 درصد از زنان به وسیله شرکای زندگی آنان انجام می شود. همچنین میلیون ها دختر در جهان هرساله مجبور به ازدواج اجباری و یا قاچاق انسان می شوند.

الیاسون تاکید دارد امحای خشونت علیه زنان و دختران ارتباط نزدیک با توسعه و صلح دارد. وی می افزاید دسترسی به آرمان های توسعه هزاره به خصوص امحای فقر، همچنین دسترسی به بهداشت برای تضمین ایجاد مکانی امن برای زندگی زنان حیاتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha