سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 68943
سلامت نیوز : شاید مهم ترین نکته ای که خانم های خانه دار در انجام خانه تکانی باید مدنظر داشته باشند این است که: گرچه قرار است با انجام خانه تکانی و از بین بردن آلودگی ها به استقبال بهار و سال نو برویم، اما نباید فراموش کنیم که مهم ترین هدیه ای که می توانید به اعضای خانواده خود بدهید حفظ تندرستی و سلامت خودتان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛  چرا که اگر در حین خانه تکانی برای شما اتفاقی بیفتد که سلامت تان را به خطر بیندازد، هم برای خودتان تعطیلات نوروز را تباه می کنید و هم برای دیگر اعضای خانواده! پس با رعایت نکاتی که در ادامه به آن اشاره می کنیم سلامتی خود را بیمه کنید.

کارهای بسیار سنگین مانند بلند کردن اجسام سنگین نظیر مبل و میز باعث می شود ستون فقرات حالت طبیعی شان را از دست بدهند و خمیده شوند و همچنین احتمال بیرون زدن دیسک و آسیب دیدن ستون فقرات زیاد می شود.

پس هنگام بلند کردن اجسام سنگین دولا نشوید و تا حد امکان کمر خود را صاف نگه دارید و حتما از دیگر اعضای خانواده نیز برای برداشتن اجسام سنگین از روی زمین کمک بگیرید.

همچنین توصیه می شود کارهای منزل را به تدریج و به آرامی انجام دهید، هنوز تا پایان سال فرصت زیادی داریم پس سلامتی خود را فدای سرعت دادن به کارهایتان نکنید.

اگر مواد شوینده هنگام شست و شوی فرش، پنجره ها و ... با پوست شما تماس پیدا کند مولکول های چربی و غشای محافظ آن را از بین می برد در نتیجه پوست خشک می شود و ترک می خورد.

برای جلوگیری از این عارضه پوستی که «اگزما» نامیده می شود حتما باید از دستکش مرغوب و بعد از شست و شو از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

افرادی که به آسم و آلرژی مبتلا هستند به هیچ وجه نباید در معرض مواد شوینده قرار بگیرند چون علائم بیماری آن ها را تشدید می کند.

توصیه می شود از آب سرد برای شست و شو استفاده کنید چون بخار آب داغ سبب ماندگاری گاز مواد شوینده می شود. این مواد را قبل از استفاده با آب رقیق کنید.

برای این که هنگام خانه تکانی با مشکلات عضلانی رو به رو نشوید نباید بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب کارهای سنگین انجام دهید. بهترین زمان برای انجام کارهای سنگین هنگامی است که بدن گرم است و خسته نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha