سلامت نیوز : حسن امامی رضوی در حاشیه دومین همایش ملی سوختگی در جمع خبرنگاران با اشاره به نزدیک شدن فصل بهار و ایام خانه‌تکانی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها به ویژه افراد مسن معمولاً نکات ایمنی را در مورد خانه تکانی و نظافت منزل رعایت می‌کنند اما زوج‌های جوان آگاهی کمتری در این زمینه دارند و از مواد شوینده به طور صحیح استفاده نمی‌کنند که این امر عوارض سوختگی و تنفسی را ایجاد می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی از مردم خواست تا دستورالعمل های استفاده از مواد شوینده را رعایت کنند و از مواد کم ضرر استفاده کنند.

امامی رضوی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد چهارشنبه سوری و خطرات ناشی از آن اذعان داشت: نوجوانان ما شور و شوق و انرژی زیادی دارند که می‌خواهند این انرژی را تخلیه کنند ولی توجه ندارند که ممکن است علاوه بر آسیب به خودشان آلودگی صوتی ایجاد کنندو موجب آزار بیماران بستری در بیمارستان یا منزل شوند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: راه برای شادی زیاد است و حتی‌المقدور می‌توان راه‌های بی‌خطر را انتخاب کرد.

وی در مورد وضعیت مراقبت‌های درمانی در زمینه سوختگی گفت: از لحاظ میزان سوختگی با سایر کشورها خیلی تفاوت نداریم و زیرساختهای درمانی در این زمینه فراهم است و فقط در تهران نیاز به توسعه در این بخش داریم.

امامی رضوی شعله آتش و آب گرم را بیشترین عامل سوختگی در سطح کشور دانست و گفت: استفاده از منابع انرژی حرارتی علت اصلی این نوع سوختگی‌ها است.

سالانه 150 هزار نفر در کشور به دلایل مختلف از جمله آتش‌سوزی، برق‌گرفتگی الکتریکی، استفاده نامناسب از وسایل حرارتی و مایعات داغ می‌سوزند که در نهایت 2 تا 3 هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha