سلامت نیوز : نتایج تحقیقات دانشمندان در کنفرانسی بزرگ در مورد ایدز در آتلانتا ارائه شده و البته اعلام شده است که آزمایشهای بسیار پیشرفته هنوز هم رد پایی از ویروس را در بدن نشان می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ به گفته دانشمندان یک پزشک درمانهای سریعتر و قویتری از معمول را به این کودک داده است که با دادن یک ترکیب متشکل از 3 دارو 30 ساعت پس از تولد آغاز شده است.

این داروها پیش از تأیید ابتلای طفل به ویروس HIV به او داده شده بود چرا که پزشکان فقط پس از بردن مادر به آزمایشگاه متوجه وجود این بیماری در او شده بودند.

دکتر هانا گای متخصص ایدز دانشگاه می سی سی پی در این مورد گفت: من تنها احساس می‌کردم که این کودک نسبت به سایرین در خطر بیشتری قرار دارد و نیازمند این داروهاست.

به نظر می‌رسد این اقدام سریع منجر به از بین بردن ویروس HIV در خون کودک قبل از رسیدن به مرحله پنهان کردن خود شده است.

دکتر دبورا پرشوید از مرکز اطفال جان هاپکینز می‌گوید: باقیمانده‌های سلول های مخفی معمولاً به سرعت فردی را که درمان را متوقف کند آلوده می‌کند. وی مدیر این تحقیقی بوده که نشان می‌دهد در عمل این طفل درمان شده است به این معنا که در طولانی مدت این موضوع تأیید شده حتی اگر رد پای ویروس هنوز هم موجود باشد.

هدف بعدی این تیم تحقیقاتی بررسی این موضوع است که با درمانهای شدیدتر می‌تواند نوزادان در خطر را از این بیماری رها کرد.

در سال 2011 نزدیک به 300 هزار کودک با ویروس HIV متولد شده‌اند که اکثراً در کشورهای فقیری زندگی می‌کنند که فقط 60 درصد زنان باردار مبتلا به ایدز درمانی را دریافت می‌کنند.

تنها فرد مبتلا به ایدز دیگری که پیش از این درمان شده بود درمانی کاملا متفاوت و خطرناک را داشت: پیوند مغز استخوان از یک دهنده مخصوص یکی از نادر افرادی که بدنشان به طور طبیعی در برابر HIV مقاوم بود. تیموتی ری بارون از سانفرانسیسکو تا به حال که 5 سال از پیوندش گذشته نیازی به درمان های ایدز نداشته است.

دکتر روینا جانستون از بنیاد تحقیقات ایدز می‌گوید مورد می سی سی پی نشان می‌دهد که ایدز می‌تواند درمانهای متفاوتی داشته باشد.

در این مورد مادر پس از انتقال به اورژانس و انجام یک آزمایش سریع مبتلا به HIV تشخیص داده شد که در این موارد معمولاً پزشکان دوز کمی از داروها را برای جلوگیری از انتقال ویروس به نوزاد به نوزاد می‌دهند اما در این بیمارستان کوچک محلول دارویی در اختیار نبوده و او به بیمارستان گای فرستاده می‌شود که دکتر گای در آنجا دوز بیشتری دارو را به نوزاد می‌دهد.

طفل تا 18 ماهگی واکنش خوبی را به داروها داشته که در آن زمان خانواده به طور موقت درمان را متوقف می‌کنند. زمانی که چند ماه بعد آنها مراجعه می‌کنند با آزمایشهای معمولی هیچ نشانی از ویروس در خون نمی‌یابند.

10 ماه بعد از توقف درمان چندین آزمایش فوق حساس در نزدیک به 6 آزمایشگاه هیچ نشانه‌ای از بازگشت ویروس نیافته است و فقط برخی بقایای ژنتیکی که قادر به تکثیر نیستند مشاهده شده است.

گای می‌گوید که هر چند ماه یکبار آزمایش را روی کودک انجام می‌دهند و هر بار دعا می‌کند که ویروس واقعاً رفته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha