سلامت نیوز :علی اکبر ولایتی امروز در مراسم بهره‌برداری آزمایشی از اولین سامانه تشخیصی و تصویربرداری کشور که در بیمارستان مسیح دانشوری برگزار شد افزود: راه‌اندازی این سامانه با کمک خیرین حوزه سلامت انجام گرفته است و قرار بوده بر اساس ارز مرجع و به صورت اقساط بانک مرکزی به خیرین کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: اما متأسفانه به نظر می‌رسد بانک مرکزی قول خود را فراموش کرده و با ارز مرجع که قیمت آن ۳ برابر شده است با خیرین طرف حساب شده است.

ولایتی گفت: باید کاری کرد که خیرین تشویق شوند نه تنبیه بنابراین از وزارت بهداشت می‌خواهیم کمک کنند تا همان قولی که بانک به ما داده است را عملی کند چرا که تمام هزینه‌های ریالی این دستگاه‌ها را خیرین متقبل شده‌اند.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: مواد رادیواکتیوی که این دستگاه تولید می‌کند اضافه بر میزان مصرفی این بیمارستان است و می‌تواند آن را به 4 یا 5 بیمارستان دیگر منتقل شود.

ولایتی با تأکید بر سازمان‌دهی کردن سیستم ارتباطی و شبکه‌ای افزود: عمر مفید این دارو یک تا ۲ ساعت است بنابراین اگر سیستم مناسبی برای حمل و نقل ایجاد شود به ویژه اگر با حمل هوایی به شهرهای نزدیک‌تر این رادیو دارو را ببریم می‌توانیم به بیماران شهرهای مختلف کمک کنیم.

وی تصریح کرد: با این اقدام می‌توانیم از هجوم بیماران سراسر کشور به بیمارستان مسیح دانشوری جلوگیری کنیم تا باعث عدم رسیدگی به بیماران و هدر رفتن مواد تولید شده نشود بنابراین ایجاد سیستم سراسری اولویت بعدی ما باید باشد.

ولایتی گفت: باید این دستگاه را طوری مهیا کنیم که احتیاجات روزانه کشور را پاسخ دهد که البته فعلاً شروع آزمایشی آن است و پس از رفع ایرادات احتمالی پذیرای بیماران خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha