سلامت نیوز : محمد حسن طریقت منفرد در مراسم بهره‌برداری از اولین سامانه تشخیصی و تصویربرداری کشور(pet scan) در بیمارستان مسیح دانشوری افزود: علیرغم وجود تحریم‌ها دانشمندان ایرانی لحظه‌ای درنگ نکردند و دوشادوش پیشرفته‌ترین کشورها در حوزه بهداشت و درمان حرکت کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: کشور ما با این همه گرفتاری و تحریم‌هایی که از سوی استکبار جهانی بر ما تحمیل می‌شود سعی کرده به همت دانشمندان خود تمام این حرکت‌ها را خنثی کند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: کشور ما امروز به لحاظ علمی حرفی برای گفتن دارد و کوچکترین عقب‌ماندگی در کشور وجود ندارد، نعمت بعدی ما پدیده خیرین و حضور آنها است که از ارکان موفقیت کشور ما محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این دستگاه در تشخیص و کنترل درمان در 85 درصد سرطان‌ها و تومورها کاربرد دارد و در 15 درصد بیماری‌های قلبی و مغزی کاربرد دارد.

طریقت منفرد تصریح کرد: این دستگاه گرانترین سیستم تصویربرداری دنیاست و قدمی که برداشته شده می‌تواند بیمارستان مسیح دانشوری را از خدمات تشخیصی و درمانی انواع سرطان‌ها و بیماری‌های دیگر بی‌‌نیاز می‌کند.

وی ادامه داد: با کمک این دستگاه امکان بررسی و تحقیقات بسیار ارزشمند فراهم شده و همچنین داروهای هسته‌‌ای مورد نیاز کشور توسط این دستگاه تولید می‌شود.

وی این اقدام معجزه‌آسای علمی و درمانی را بسیار مهم دانست و گفت: باعث عدم وابستگی کشور به سایرین می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha