یك عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس خواستار رسیدگی به مشكلات مرزنشینان و حاشیه‌نشین‌های غرب كشور شد.

فخرالدین حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مشاهده چند مورد بیماری وبا در استان كردستان، گفت: ‌مواردی از شیوع وبا با توجه به همه مرزی كردستان ایران با كردستان عراق در بانه و سردشت مشاهده شده است كه افرادی كه به این بیماری دچار شده‌اند، تحت كنترل و درمان هستند.

به گفته نماینده مردم سقز و بانه در مجلس، چون انتشار وبا وسیع و سریع است و از نظر این كه آمبولانس‌های مراكز بهداشتی استان كردستان با كمبود بنزین رو به رو هستند، لازم است در این‌باره برای جلوگیری از شیوع بیش‌تر وبا در بخش‌های غربی كشور، اقدامات جدی صورت گیرد.

این نماینده مجلس به مشكلات مرزنشین‌ها و حاشیه‌نشین‌ها و نبود امكانات مناسب از جمله آب شرب و برق و سیستم فاضلاب در حاشیه شهرها اشاره كرد و افزود: به دلیل كمبود این امكانات از این قضیه نگران هستیم و مسوولان كشور باید سریع‌تر نسبت به تهیه آب شرب و سیستم فاضلاب در این قسمت‌ها اقدام كنند تا در آینده شاهد شیوع بیمارها نباشیم.

حیدری با اشاره به مشاهده 4 تا 5 مورد بیماری وبا در كردستان برلزوم پیشگیری از شیوع این بیماری تاكید كرد و گفت:‌ وزارت بهداشت و درمان باید در این راستا توجه بیش‌تری داشته باشد و این امر كمك‌های بسیاری را می‌طلبد. بنابراین نیاز است كه در همه زمینه‌ها از جمله رفع مشكلات حاشیه‌نشین‌ها و مرزنشینان كه در وضعیت نامناسبی به سر می‌برنند، اقدامات جدی و موثری صورت گیرد و خدمات‌رسانی به این قشر مهم جامعه كه به حق از مرزهای كشور مراقبت می‌كنند، به درستی صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha