سلامت نیوز : ابوالحسن امامی صبح امروز در دومین همایش ملی سوختگی با مقایسه آمار سوختگی و مرگ و میر ناشی از آن در ایران و آمریکا اظهار داشت: با اینکه جمعیت کشور ما به 80 میلیون نفر نمی‌رسد سالانه 150 هزار مورد سوختگی در کشور داریم که از این بین 15 هزار نفر بستری می‌شوند و 2 تا 3 هزار نفر از این افراد در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی گفت:‌ این آمار در حالی است که آمریکا با 320 میلیون نفر جمعیت سالانه 500 هزار مورد سوختگی دارد که در سال 2012، 25 هزار نفر آنها بستر شده‌‌اند.

وی آمار بالای سوختگی و مرگ و میر ناشی از آن را در کشور ناشی از یکسری کمبودها عنوان کرد و گفت: ما فقط 10 مرکز سوختگی در کشور داریم و بیمه‌ها هم در این راه کمک چندانی نمی‌کنند در حالی که 128 مرکز تخصصی سوختگی با تجهیزات کامل در آمریکا وجود دارد و سلانه یک میلیارد دلار برای درمان سوختگی در این کشور اختصاص می‌یابد.

وی پیشگیری را بهترین راه برشمرد و اضافه کرد: مرکز تحقیقات سوختگی از دو، سه سال اخیر آغاز به کار کرده و امیدواریم با حمایت سازمان‌های مختلف نتایج آن در عرصه درمان وارد شود چرا که مسئولان به این امر کمتر توجه می‌کنند و بی‌توجهی آنها بار مالی زیادی را در پی دارد.

یکی از دلایل عمده مرگ و میر ناشی از سوختگی عفونت است که برای جلوگیری از آن باید اتاق‌های جداگانه برای بیماران سوختگی ایجاد شده و استفاده از پانسمان‌های نوین و پوست جایگزین هم در کاهش عفونت‌ها مؤثر است که به دلیل محدودیت‌های مالی این امر در بیمارستان‌های دولتی چندان مؤثر نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha