سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 68951

سلامت نیوز : محققان آمریکایی گفتند: ویتامین D و امگا 3 ممکن است به توانایی سیستم ایمنی بدن برای پاکسازی مغز از «پلاک‌های آمیلوئید» که باعث آلزایمر می‌شود،‌ کمک ‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ دکتر میلان فیالا نویسنده این تحقیقات از دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا به همراه همکارانش با انجام یک کار تیمی توانستند نشان دهند که ویتامین D3 و امگا 3 نقش برجسته‌ای را از بهبودی آلزایمر ایفا می‌کند.

پلاکهای آمیلوئیدی رسوب پروتئینی هستند که در اطراف سلولهای عصبی تشکیل شده و با عملکرد آنها تداخل می‌یابند. یکی از ترکیبات عمده این رسوبات آمیلوئید بتا است.

چربی‌ای که با اتصال به یکدیگر پلاکهای مضر را در بیماران مبتلا به آلزایمر تشکیل داده، اما در افراد سالم بی‌ضرر هستند.

نشانه ویژه بیماری آلزایمر پلاک آمیلوئید نامیده می‌شود که بی‌نظمی‌هایی در مغز ایجاد می‌کند.

تنظیم کننده‌های گاماسکرتاز تولید قطعات بلند پروتئین بتاآمیلوئید را که به یکدیگر می چسبند و توده تشکیل می‌دهند، کاهش می‌دهند.

همزمان این داروها تولید بتاآمیلوئید کوتاهتر را که از چسبیدن بتاآمیلوئید بلندتر به یکدیگر جلوگیری می‌کنند، افزایش می‌دهند.

آلزایمر با از دست دادن حافظه کوتاه مدت، فراموش کردن آدرس‌ها و اسم‌ها آغاز می‌شود و کم کم تا آنجا پیش می‌رود که فرد حتی راه بازگشت به خانه را فراموش می‌کند. بیماری آلزایمر متاسفانه درمانی ندارد اما می‌توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha