سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 68953

سلامت نیوز : رضا نیری امروز در مراسم بهره‌برداری آزمایشی از اولین سامانه تشخیصی و تصویربرداری سران(pet scan) در کشور افزود: بسیاری از بیمارستان‌ها تقاضای خرید و نصب این دستگاه را داشتند اما هیچ یک موفق به بهره‌برداری از آن نشدند اما امروز به همت خیرین و با سختگیری‌هایی که بر ما کردند توانستیم اولین دستگاه را در بیمارستان مسیح دانشوری راه‌اندازی کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: تا قبل از اینکه بر ما سخت بگیرند برخی از خیرین اعلام کردند که می‌‌توانند 5 دستگاه از این نوع را خریداری کنند اما پس از گذشت مدتی ما را از کرده خود پشیمان کردند.

نیری افزود: از سازمان انرژی اتمی، وزارت بهداشت و کسانی که مجوزهای لازم را دادند تشکر می‌کنیم اما برخوردهایی که بانک مرکزی با خیرین کرد جای تعجب کرد.

رئیس مجمع خیرین سلامت کشور تصریح کرد: طبق قراردادی که خیرین با بانک مرکزی منعقد کرده‌اند قرار شد با ارز مرجع هزار دلار و متناسب با درهم عربستان خریداری کنند اما در حال حاضر اعلام کرده‌اند باید با ۳ برابر قیمت اقساط را پرداخت کنیم.

نیری گفت: به مراجع مختلفی مراجعه کردیم و اعلام کردیم که نباید این گونه پرداخت شود چرا که ۳ نفر از خیرین سرمایه‌گذاری 10 میلیاردری کرده‌اند و حالا به چه جرم و دلیلی باید ۳ برابر آن را بپردازند متأسفانه کسی پاسخگو نیست و ضررش را مردم می‌پردازند.

رئیس مجمع خیرین سلامت کشور تأکید کرد: باید تسهیلاتی برای خیرین مهیا شود تا از انجام این گونه امور مأیوس نشوند و دچار نگرانی‌های پس از کمک نگردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha