سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۵
کد خبر: 68959

سلامت نیوز : محمد رادفر در نشست تخصصی یک روزه کارشناسان سالک کشور در بم، این شهر را یکی از مراکز بحرانی سالک در کشور برشمرد و اظهار داشت: قرار داشتن خانه‌ها در باغ‌ها و باغ شهر بودن بم از دلایل شیوع این بیماری در این منطقه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی به کاهش چشمگیر آمار سالک با تلاش‌های انجام شده طی سال‌های اخیر در بم اشاره کرد و افزود: در سال 85 بیش از 3 هزار مورد ابتلا به سالک در منطقه وجود داشت که این آمار سال گذشته 800 و در سال جاری به 500 مورد کاهش یافته است.

حسین زین‌الصالحین فرماندار بم بر ضرورت نگاه ملی به بحث مبارزه با سالک تاکید کرد و گفت: لازم است تا رده بودجه‌ای مستقلی برای بم در این زمینه در نظر گرفته شود و در سال جاری 250 میلیون ریال توسط وزارت بهداشت برای مبارزه با این بیماری در بم اختصاص یافته است.

وی از اعلام آمادگی فرمانداری بم برای اختصاص اعتباراتی معادل این اعتبار خبر داد و گفت: این بیماری در همه شهرستان‌های شرقی استان شیوع دارد و مبارزه با آن نیازمند نگاه منطقه است.

محمد رضا شیرزادی رئیس اداره بیماری‌های مشترک انسان و حیوان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته شاهد کاهش آمار سالک در منطقه بوده‌ایم و وجود سگ‌های ولگرد از جمله معضلات بم است که باید برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha