سلامت نیوز : حسین صفاری امروز در گفت‌وگو با فارس با تقدیر از ورزیدگی کادر اتاق عمل بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال از انجام عمل جراحی پیلوبلاستی در شهرستان خلخال خبر داد.

وی تصریح کرد: این عمل جراحی که بر روی یک خانم 47 ساله با مراجعات اولیه درد کمر و پهلو انجام شد که در تشخیص اولیه تنگی محل اتصال حالب به لگنچه «upjo» جراحی پیلوبلاستی روی این فرد انجام شد.

صفاری ضمن موفقیت‌آمیز اعلام نمودن این عمل جراحی سه ساعته خاطر نشان کرد: قبل از این برای جراحی و درمان این‌گونه بیماری، فرد مجبور به مراجعه به مرکز کشور یا مراکز استان بود که با مجهز شدن اتاق عمل بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال از این پس این نوع اعمال جراحی سنگین در شهرستان خلخال برای مردم امکان‌پذیر شد.

این پزشک متخصص اضافه کرد: خانواده‌ها درد کمر با درد پهلو را اشتباه نگرفته و با یک مراجعه اولیه می‌توانند نسبت به درمان سریع بیماری اقدام کرده و از بروز مشکلات بعدی در درمان خود جلوگیری نمایند.

وی بیان کرد: بیماری پیلوبلاستی یا تنگی محل اتصال حالب به لگنچه Uretropelvic junction obstruction یکی از ناهنجاری‌های شایع حالب است که در جنس مذکر بیشتر از جنس مونث دیده می‌شود و در 10 تا 15 درصد موارد می‌تواند دوطرفه باشد.

صفاری یادآور شد: انسداد محل اتصال حالب به لگنچه به زمانی اطلاق می‌شود که انتقال ادرار از لگنچه کلیه به داخل حالب با اشکال و انسداد مواجه شده باشد.

هم‌اکنون وضعیت عمومی بیمار به گفته دکتر معالج خوب اعلام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha