سلامت نیوز : یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به طرح موضوع دسترسی سریع به مواد مخدر صنعتی و راه‌های مقابله با آن گفت: اکثر مصاحبه‌ها و مقالاتی که در این‌باره نوشته می‌شود فرافکنانه است؛ چون نمی‌توانند در بخش مواد مخدر و مواد مخدر صنعتی، واقعیت‌ها را بگویند.

حجت الاسلام محمد باقری در گفت‌وگو با (ایسنا) عنوان کرد: اعتیاد، یک معضل اجتماعی و تخریب‌کننده هویت جوانان است. در این بخش متاسفانه عزم جدی دیده نمی‌شود که با آن مقابله شود، در دستگاه‌های مختلف، این فضا حاکم نیست که با عزم جدی و همت بالا با این پدیده تخریب‌کننده که اصول انسانی را ویران می‌کند، ایستادگی شود.

وی ادامه داد: اولین نکته‌ای که من خیلی درباره‌ی آن متاسفم این است که یک تن، دو تن مواد مخدر وارد می‌شود ولی عملا در برخورد با اینها نمی‌خواهیم قاطعیت داشته باشیم. در مرزهای ما کنترل جدی نمی‌بینیم. اگر نیروهای نظامی و انتظامی، مرزها را خوب کنترل کنند مواد مخدر وارد نمی‌شود. نمی‌گوییم تعلل می‌کنیم ولی با سیستم‌های جدید تکنولوژی همه انسان‌ها را می‌توان کنترل کرد که از مرزها مواد مخدر وارد یا خارج نشود.

نماینده مردم بناب تاکید کرد: اینها همه بحث‌های جدی است که نظام جمهوری اسلامی و مسوولین آن باید یک فکر اساسی برای دسترسی به مواد مخدر کنند. باید به شدت با افرادی که برای سوداگری خود، مواد مخدر را خرید و فروش می‌کنند مقابله کند و ریشه‌ی این مساله را بخشکاند. در غیر این صورت می‌بینیم جوانان ما مثل شمع می‌سوزند و عملا در مقابل بحث‌های اخلاقی و اجتماعی، از خودشان بی‌اراده می‌شوند. او از رسانه‌ها خواست تا مسوولین را وادار کنند یک کار اساسی در این زمینه انجام شود.

این نماینده‌ی مجلس در پاسخ به این پرسش که کدام‌یک از نهادها باید ورود جدی‌تری در مساله مواد مخدر داشته باشد از نیروی انتظامی نام برد و گفت: حرف اول و آخر در این قضایا را نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی می‌زنند که مقابله جدی داشته باشد. بعد از آن دستگاه‌های قضایی است تا برخورد قاطع داشته باشد.

او درباره‌ی بودجه پرداخت شده به مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: به نظر می‌آید بحث‌های بودجه‌ای، خیلی در این مسائل تاثیرگذار نیست. من در این‌جا عزم جدی نمی‌بینیم که با اینها مبارزه شود. داشتن عزم جدی خیلی به پول و بودجه مربوط نمی‌شود.

باقری در پایان تاکید کرد: مجلس این آمادگی را دارد که برای تامین اعتبار لازم مبارزه با مواد مخدر همکاری کند. ولی به نظر من بحث بر سر اراده و انگیزه‌ی لازم در برخورد با این مساله است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha