سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۶
کد خبر: 68977

سلامت نیوز : شاید این سوال بارها به ذهن شما هم خطور کرده باشد که چرا برخی افراد در مقایسه با سایر اعضای خانواده یا دوستان وهمکاران‌ خود بیشتر و برخی دیگر کمتر، بیمار می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ اولین پاسخی که می‌توان برای این سوال مطرح کرد این است که سیستم دفاعی بدن همه انسان‌ها هرگز شبیه به یکدیگر فعالیت نمی‌کند. در واقع عوامل متعددی روی سلامت سیستم دفاعی بدن تاثیرگذار هستند و البته راه هایی وجود دارند که با کمک آنها می‌توان سیستم دفاعی بدن را ترمیم کرد.

به گزارش سایت اینترنتی هلت می آپ، در این مقاله چندین راه کار مؤثر و کاربردی برای کمک به ترمیم و بازسازی سیستم دفاعی بدن ارائه شده که عبارتند از:

- قبل از هرچیز انتخاب یک رژیم غذایی سالم و صحیح سرشار از میوه‌ها و سبزی‌ها و مغز خشکبار برای بهبود سلامت سیستم دفاعی بدن موثر است. همچنین در این میان مصرف مقادیر کافی پروتئین حائز اهمیت است.

- حتی المقدور از استرس دوری کنید چون از عوامل موثر افزایش خطر ابتلا به سرماخوردگی و سایر بیماری‌های ویروسی است.همچنین می‌تواند علائم آسم و آلرژی را تشدید کند. با کمک تکنیک‌هایی چون مراقبه، ماساژ و گوش دادن به موسیقی‌های آرامش بخش استرس خود را کاهش دهید.

- انجام تمرینات ورزشی سبک نیز از شیوه های موثر در کاهش تنش و استرس و در نتیجه بهبودعملکرد سیستم دفاعی بدن است.

- به اندازه کافی بخوابید چون محرومیت از خواب، واکنش‌های استرسی و افسردگی را در جسم و روان انسان فعال می‌سازد و در نتیجه فعالیت سیستم دفاعی بدن را دچار اختلال می‌کند. افرادی که کمبود خواب مزمن و مداوم دارند، بیشتر به سرماخوردگی و آنفلوانزا مبتلا می‌شوند. به این ترتیب اشخاصی که خواب شبانه آنها کمتر از شش ساعت است بیش از آنهایی که در طول شب هفت ساعت یا بیشتر می‌خوابند، سرما می‌خورند و بیمار می‌شوند.

- اجتماعی‌ تر زندگی کنید. افرادی که روابط اجتماعی بیشتر و فعال تری دارند، اغلب سالم تراز افراد تنها و درون گرا هستند.

- مصرف ویتامین D نیز نقش مهمی در بهبود عملکرد دفاعی بدن ایفا می‌کند. کمبود شدید این ویتامین خطر ابتلا به انواع عفونت‌ها را افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha