سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۴
کد خبر: 68983
سلامت نیوز : دکتر رسول دیناروند، استاد و رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این که یکی از دلایل روی آوردن به طب سنتی و جایگزین پاسخ نگرفتن از طب کلاسیک است به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:داروهای گیاهی به دلیل این که منشاء طبیعی دارند عوارض جانبی کمتری داشته و با طبیعت بدن سازگارترند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ وی افزود: در مواقعی که بیمار از طب کلاسیک برای درمان خود پاسخی دریافت نمی کند به روش جایگزین رجوع می کند و در واقع یکی از مهم ترین ابزار درمانی طب سنتی، داروهای گیاهی است که هم اکنون در کشورهای غربی 20 درصد است.

وی در خصوص نحوه تهیه و استفاده از داروهای گیاهی اذعان داشت: بخشی از مشکل های موجود در خصوص گیاهان دارویی تبلیغ فرآورده های غیر مجازی است که از طریق شبکه های ماهواره ای صورت می گیرد که جامعه پزشکی و وزارت بهداشت و درمان هشدارهای لازم را برای گرفتار نشدن افراد در دام این تبلیغات گمراه کننده انجام داده است.

وی ادامه داد: مردم باید آگاه باشند که برای تهیه تمام فرآورده های رسمی گیاهی باید به داروخانه ها مراجعه کنند و از مشاوره پزشک و دارو ساز نیز بهره مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha