سلامت نیوز : سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی وابسته به سازمان ملل متحد در ایران خواستار برنامه ریزی بیشتر برای کنترل سونامی بیماری‌های غیرواگیر در جهان شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمد حسن طریقت منفرد گفت: خوشبختانه ایران پس از انقلاب موفق شده است بیماری‌های واگیر را تحت کنترل خود درآورد ولی همانطور که می دانید مساله اصلی امروز دنیا کنترل بیماری‌های غیرواگیر است که به دلیل حجم فزآینده آن در جهان به یک سونامی تشبیه شده است.

وی افزود: پیشرفت علوم و تکنولوژی بهداشتی و درمانی در ایران بعد از انقلاب چشمگیر بوده است که کنترل بیماری های غیرواگیر به توسعه این پیشرفت‌ها کمک می کند.

دکتر طریقت منفرد اظهار داشت: یکی از اهداف من در نظام سلامت ایران اعمال برنامه‌های اقتصاد بهداشت برای بهره وری هرچه بیشتر از منابع در دسترس است.

سرپرست وزارت بهداشت گفت: بنا بر توصیه رهبر معظم انقلاب درصدد اصلاح رفتارهای اجتماعی و رعایت روش های مطلوب برای زندگی سالم در ایران هستیم.

وی توجه به طب عمومی، نظام مراقبت و ارجاع، پزشک خانواده و ارتقای کیفیت و کارآیی هرچه بیشتر مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و بهره وری بیشتر از امکانات این مراکز برای خدمت به مردم را از دیگر برنامه های وزارت بهداشت کشورمان عنوان کرد.

طریقت در پایان ضمن قدردانی از حضور نمایندگان صندوق ها، آژانس ها و سازمان‌های بین المللی وابسته به سازمان ملل متحد مستقر در ایران در این جلسه خاطرنشان کرد: از شما تقاضای همکاری بیشتر برای پیشبرد اهداف مشترک و تجدید دیدارهای دیگر برای تبادل نظر بیشتر با یکدیگر دارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha