سلامت نیوز : نائب رئیس دوم شورای عالی نظام پرستاری با طرح این پرسش که آیا 6 سال انتظار برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات برای پرستاران کافی نیست؟ گفت: پرستاران چه تقصیری داشتند که طی این 6 سال صحبت های ضد و نقیضی از مسئولان شنیدند.

سیف علی نصرتی در گفت وگو با نظام پرستاری اظهار کرد: یک قانون برای اجرا چندین بار باید پایلوت شود؟ پرستاران حافظه خوبی دارند و خوب به یاد می آورند که مسئولان چندین بار از اجرای پایلوت این قانون خبر دادند.

وی ادامه داد: همچنین به خوبی به یاد دارند که طی این 6 سال حتی یک بار قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در شورای عالی بیمه مطرح نشد آیا این رفتارها بی اعتنایی به جایگاه و شعور جامعه پرستاری نیست؟ چه طور می توان انتظار داشت پرستاران با انگیزه بالا کار کنند؟

نائب رئیس دوم شورای عالی نظام پرستاری افزود: قانون ارتقاء بهره وری نیز چند سالی است که مصوب شده است اما به دلخواه اجرا می شود و بخش هایی نظیر بخش خصوصی، تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح آن را اجرا نمی کنند و پرستارانی که پس از 30 سال خدمت با پاداش 20 تا 30 میلیون تومانی بازنشسته می شوند تازه مشکلات آنها برای اخذ این مبلغ آغاز می شود .

نصرتی گفت: حال آن که در کنار آنها عده ای ماهانه چندین برابر این مبلغ را بی دردسر دریافت می کنند آیا با این کار می توان انتظار نشاط و انگیزه را از پرستاران داشت؟

وی یادآور شد: اکنون پرستاران فقط برای وجدان خود کار می کنند چون انسانهای نیازمند زیر دستانشان هستند و برای به دست آوردن سلامتی آنها از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند. اما شرایط موجود نه تنها انگیزه ای را برای پرستاران فراهم نکرده است بلکه انگیزه موجود را نیز روز به روز تضعیف می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha