شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 69016
سلامت نیوز : سرپرست وزارت بهداشت همانی بود كه محمود احمدی‌نژاد می‌خواست. یك مرد محافظه‌كار و حامی رییس‌جمهوری كه حتی از تایید كسورات بودجه‌یی هم كه دولت برایش رقم زده ابا دارد. این مرد ریزنقش كه به گفته خود در نخستین مراسم معارفه‌اش با روسای دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور در نیمه دی‌ماه، روابط حسنه‌یی با رییس‌جمهوری داشته و به سبب گزارش‌هایی كه در باب نظام سلامت در اختیار احمدی‌نژاد می‌گذاشته مورد وثوق وی هم بوده حتی بیش از وزیر عزل شده، حتی از تایید كسری 4500 میلیارد تومانی وزارت بهداشت كه از هفته گذشته از سوی حسینعلی شهریاری، رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس مورد هشدار قرار گرفت هم خودداری كرده و در پاسخ به «اعتماد» چنان می‌گوید كه گویی هیچ مشكلی برای نظام سلامت ایجاد نشده است.

محمد حسن طریقت منفرد كه روز گذشته و در مراسم رونمایی از نخستین دستگاه تصویر‌برداری pet scanدر بیمارستان مسیح دانشوری به چند سوال «اعتماد» پاسخ داد ظاهرا قید و اندیشه در باب وزارت ندارد و در پی انجام و اتمام وظیفه است. اما به نظر می‌رسد كه باید در روزهای آتی منتظر اخبار جدیدی درباره تغییرات در این وزارتخانه پر چاله بود. زیرا روز گذشته علی لاریجانی، رییس مجلس هشدار داد: «من قبل از سفر به هند، ‌در دیدار با برخی مسوولان دولتی كه به مجلس آمده بودند، گفتم هر چه سریع‌تر وزیر مورد نظر را معرفی كنند و حتی اعلام كردم هم‌زمان با معرفی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای كسب رای اعتماد لازم، دولت وزیر پیشنهادی خود برای احراز پست وزارت بهداشت را نیز معرفی كند كه آنها نكردند. دولت باید هر چه سریع‌تر وزیر پیشنهادی بهداشت را به مجلس معرفی كند تا نمایندگان پس از بازگشت از حوزه‌های انتخابیه، فورا رسیدگی به آن را در دستور كار قرار دهند و مشكل حل شود. اگر وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت بهداشت در هفته آینده معرفی نشود، ابقای طریقت منفرد پس از هفتم فروردین تا زمان آغاز نشست‌های علنی مجلس در سال 92 غیرقانونی است.»

هیچ خبری از نشست‌های كابینه نیست. خبری كه با تصمیم رییس كابینه برای تعیین وزیر بهداشت در ارتباط باشد. حال باید منتظر بود و دید آیا سفره‌یی كه سرپرست وزارت بهداشت طی دو ماه گذشته برای هفت معاون خود گسترد و آنها را از سمت خود عزل كرد، برای خودش هم گسترده می‌شود یا نام طریقت‌منفرد می‌تواند به عنوان وزیر ماه‌های پایانی دولت دهم در حافظه تاریخ ثبت شود.

‌ شما در ابتدای حضورتان در وزارت بهداشت، حكمی صادر و تاكید كردید كه تمام مدیران وزارت بهداشت در مسوولیت‌هایشان ابقا می‌شوند اما تا امروز جابه‌جایی هفت مدیر را شاهد بودیم كه نخستین نفر هم مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت بود كه البته ایشان استعفا داد اما هفته گذشته، معاون بهداشت آخرین نفر بود كه جابه‌جا كردید و فردی دیگری را به جای ایشان منصوب كردید. با توجه به اینكه هنوز حكم وزارت صادر نشده این جابه‌جایی‌ها چه دلیلی دارد؟

دكتر مصداقی‌نیا دو سمت مدیریتی در وزارتخانه داشت. به تازگی دیوان محاسبات ایراد گرفته كه طبق قانون، اشتغال در دو شغل ممنوع است. دكتر مصداقی نیا هم از مدیران محتاطی است كه دوست نداشت با مغایرت قانونی مواجه باشد و خواسته خودشان بود كه یكی از این سمت‌ها را پس بدهند.

‌ ولی حرف دكتر مصداقی نیا چیز دیگری است زیرا ایشان روز بعد از این اتفاق در برنامه خبری مصاحبه كرد و گفت كه دكتر طریقت دوست داشت با تیم خودش كار كند.

من یك نفرم. وارد وزارتخانه شدم و ان‌شاءالله یك روز هم به تنهایی از وزارتخانه می‌روم. من تیم ندارم.

‌ رییس‌جمهوری باید هر چه زودتر برای این وزارتخانه وزیر معرفی كند. آیا در انتظار حكم وزارت هستید؟

ما فقط در انتظار حضرت صاحب هستیم.

‌ در خبرها آمده كه به علت اجرا نشدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، وزارت بهداشت با 4500 میلیارد تومان كسری بودجه وارد سال 92 می‌شود. ممكن است درباره كسری بودجه‌ هم توضیح دهید؟

كدام رقم كسری؟

‌ 4500 میلیارد تومان برای سال 91؟

من از این عدد اطلاع ندارم. اگر شما اطلاع دارید مركزش را به ما معرفی كنید. البته هنوز آخر سال نشده و معمولا در كشور رسم است كه بسیاری از تخصیص‌ها در روزهای آخر داده می‌شود. ان‌شاءالله سال تمام شود تا راجع به كسری صحبت كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha