سلامت نیوز : محققان آمریکایی گفتند: افرادی که از جدیدترین داروهای دیابت برای کنترل بیماری قند خون مصرف می‌کنند ۲ برابر احتمال بستری در بیمارستان را به علت ابتلا به عوارض بیماری پانکراتیت دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ «سونال سینگ» استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه «جان هاپکینز» سرپرست تحقیقات جدید گفت: داروهای جدید با افزایش خطر بستری شدن در بیمارستان برای پانکراتیت حاد همراه است.

سینگ افزود: داروهای جدید هرچند در کاهش قند خون بسیار موثر است با این حال ممکن است برخی از عوارض جانبی مانند پانکراتیت حاد را با خود داشته باشد.

به گفته سیگ، بیماران باید به علائم پانکراتیت مانند، استفراغی که متوقف نشود و درد شکم گوش به زنگ باشند و در صورت مشاهده هر گونه از این علائم بلافاصله به فکر درمان آن باشند.

پانکراتیت التهاب لوزالمعده، اندامی که هورمونهایی مانند انسولین و گلوکاگون و همچنین آنزیمهایی به هضم غذا کمک می‌کنند را آزاد می‌کند. اگر پانکراتیت درمان نشود، می‌تواند خطرناک باشد.

پانکراتیت‌ مزمن‌ معمولاً در پی‌ حملات‌ مکرر پانکراتیت‌ حاد بروز می‌کند زیرا لوزالمعده‌ در بین‌ حملات‌ کاملاً بهبود نمی‌یابد. لوزالمعده‌ در جریان‌ این‌ عارضه‌، به‌ تدریج‌ توانایی‌ خود در تولید آنزیم‌های‌ هضم‌کننده‌ و هورمون‌های‌ لازم‌ برای‌ سلامت‌ بدن‌ را از دست‌ می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha