چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 69020

سلامت نیوز : اکبر فاضل امروز در گفت‌وگو با فارس با تشریح روش متداول صحیح مسواک زدن اظهار کرد: در این روش دهان به فک بالا و فک پایین تقسیم می‌شود و هر یک از دو فک هم شامل سطح بیرونی و سطح داخلی می‌‌شوند.

وی افزود: سطوح داخلی و بیرونی دندان‌ها هم هر کدام به پنج ناحیه تقسیم می‌شود که شامل دندان‌های جلو، دندان‌های با مرکزیت نیش و دندان‌های آسیا که به همین ترتیب قسمت پشتی دندان‌ها هم مدنظر است. به عبارتی برای اینکه هیچکدام از بخش‌ها از قلم نیفتد فک بالا و پایین به 12 ناحیه تقسیم می‌شود.

فاضل تاکید کرد: بعد از مسواک استفاده از نخ دندان برای تمیز کردن لابلای دندان‌ها به خصوص در مواقع شب لازم است زیرا مشکل عمده بیماران پوسیدگی دندانهاست که از بین دندان‌ها شروع می‌شود و بعد به سطح می‌رسد.

وی با بیان اینکه حدود 5 تا 6 دقیقه برای مسواک زدن باید اختصاص داده شود، توضیح داد: بهتر است تمیز کردن دندان‌ها در ۳ مرحله انجام شود؛ ابتدا مسواک بدون استفاده از خمیر دندان زیرا کف حاصل از خمیر دندان باعث می‌شود حوصله فرد سر برود و بخواهد دهانش را زودتر از کف خالی کند در نتیجه کمتر از زمان لازم دندان‌ها را بشوید.

وی افزود: در مرحله دوم استفاده از نخ دندان پیشنهاد می‌شود و سپس مسواک زدن با استفاده از خمیر دندان برای خوشبو شدن و فلوراید انجام شود.

به گفته وی، حالت ایده‌آل پنج نوبت مسواک زدن در طول روز است و حداقل روزانه سه مرتبه باید دندان‌ها مسواک زده شوند هدف این است که مواد غذایی مدت طولانی در دهان نماند تا تجزیه و باعث پوسیدگی دندان‌ها شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha