چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 69023

سلامت نیوز : محمد حسن طریقت منفرد در گفت‌وگو با فارس درباره برنامه‌های وزارت بهداشت در حوزه طب سنتی توضیح داد: به شدت به دنبال گسترش طب سنتی در کشور هستیم چون معتقدیم، طب نوین نمی‌تواند همه نیازهای مردم را پاسخ دهد و طب سنتی بومی و غیر بومی در خیلی جاها از طب نوین نتیجه بخش تر است.

وی ادامه داد: مهمترین ویژگی طب سنتی این است که جسم و روح انسان را در کنار هم می‌بیند و کل انسان را ابعاد مختلفش در نظر می‌گیرد ضمن اینکه به فرهنگ و سنت مردم نیز نزدیکتر است و همین مسئله به اثربخشی بیشتر آن کمک می‌کند.

سرپرست وزارت بهداشت گفت: در بسیاری از مواقع طب سنتی با نگاه پیشگیرانه می‌تواند از بروز بیماریها جلوگیری کند و در کل گسترش طب سنتی می‌تواند از بسیاری از هزینه‌های گزاف خدمات درمانی نوین که امروز بار سنگینی بر دوش مردم است، بکاهد.

طریقت منفرد در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای برای گسترش طب سنتی در کشور دارید، گفت: مهمترین برنامه وزارت بهداشت توسعه دانشکده‌های طب سنتی است، در این دانشکده‌ها یافته‌های طب سنتی، بر اساس اصول علمی، پایه علمی پیدا می‌کنند، تا بعد که فارغ التحصیلان آن وارد بازار کار شدند، مردم خیالشان راحت باشد و با اطمینان به این افراد تحصیلکرده مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha