سلامت نیوز :  محمد حسن طریقت منفرد امروز در حاشیه دومین همایش شیمی صنعت با رویکرد تولید مواد دارویی در جمع خبرنگاران در مورد ترخیص نشدن 140 میلیون دلار دارو از گمرک اظهار داشت: اطلاعی از مبلغ داروهایی که در گمرک مانده ندارم ولی این را می‌‌دانم که 140 میلیون دلار نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا داروها از گمرک ترخیص شود ولی ابتدا باید ارز آن مشخص شود چرا که واردکننده نمی‌تواند جنس خود را قبل از اینکه ارز دارویی تعیین شود ترخیص کند.

سرپرست وزارت بهداشت با اشاره به تلاش‌های بانک مرکزی برای سرعت بخشیدن در ترخیص داروها از گمرک اضافه کرد: این موضوع مربوط به چند نهاد است و بانک مرکزی به تنهایی نمی‌تواند ترخیص داروها از گمرک را تضمین کند.

سرپرست وزارت بهداشت در مورد نحوه اجرای برنامه پزشک خانواده در سال آینده و میزان اعتبار اختصاص یافته به این برنامه گفت: در سال 91 ، 220 میلیارد تومان به این برنامه اختصاص یافته بود که تاکنون 120 میلیارد تومان آن محقق شده و برای اجرای برنامه پزشک خانواده در سال 92 دو هزار میلیارد تومان در نظر گرفته‌ایم.

وی همچنین در مورد تعیین و میزان افزایش تعرفه‌های درمانی گفت: امیدواریم برای نخستین بار تعرفه‌های درمانی را قبل از سال تعیین کنیم در این راستا شورای عالی بیمه تشکیل می‌شود تا تعرفه به صورت کارشناسی بررسی و تصویب شود و متناسب با افزایش بودجه افزایش تعرفه خواهیم داشت.

وی گفت: تاکنون  12 رادیودارو وارد بازار شده است و همکاری میان دانشگاه و صنعت یکی از خواسته‌های اصلی ما است چرا که به علت تحریم باید این موضوع جدی‌تر از سابق گرفته شود و پژوهش‌ها تبدیل به صنعت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha