سلامت نیوز : محمدباقر قالیباف در مراسم جشن درختکاری و افتتاح 2 هزار و 300 هکتاری جنگل‌کاری در قالب طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران که با حضور لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد با طرح سؤالی مبنی بر اینکه چرا بر حفظ درخت و درختکاری تأکید می‌شود گفت: این تأکیدات به این دلیل است که انسان یک زندگی خوب را در حوزه مادی و معنوی داشته باشد و مهمترین کارکرد نظام اسلامی این است که یک پیشرفت معنوی در بدو زندگی و معیشت مردم داشته باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: هدف از پیشرفت شهر و عدالت این است که انسان‌ها بهتر خدا را عبادت و در این مسیر حرکت کنند.وی با طرح سؤال دیگری مبنی بر اینکه مهمترین چالش هر تهران چیست بیان داشت: آلودگی هوا مهمترین چالش شهر است.

قالیباف خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری برای چندمین بار بر درخت و درختکاری تأکید داشته است ولی آلودگی هوا مهمترین چالشی است که سلامتی روحی و جسمی مردم را به خطر می‌اندازد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: موضوع آلودگی هوا فرابخشی است و باید تمام قوا و مردم برای حل این موضوع اقدام کنند.وی با بیان اینکه موضوع آلودگی هوا بی‌صاحب است گفت: قوانین و مقررات به شکلی است که یک اجماع برای حل مشکل آلودگی هوا ندارد.

وی خاطرنشان کرد: باید اتفاقات مهمی در صنعت حمل و نقل عمومی برداریم و فرهنگ استفاده و مواد سوختی صورت بگیرد تا شاهد کاهش آلودگی هوا باشیم و این موارد آن قدر پخش است که نتیجه آن نبود هوای سالم در شهر تهران است.

قالیباف بیان داشت: مردم می‌گویند هر وقت بادی بوزد هوا سالم است؛ نمی‌توانیم زندگی مردم را به باد بسپاریم و باید قوانین مشخصی را برای کاهش آلودگی هوا تدوین کنیم.

شهردار تهران گفت: امروز آلایندگی هوا در تمام کلانشهرهای کشور از جمله اراک و اصفهان نیز سرایت کرده است و تمام صاحب‌نظران بر این عقیده هستند که مهمترین راه جلوگیری از آلودگی هوا  اقدامات پیشگیرانه است.بنابراین باید در این باره قانونی مشخص نوشت تا زندگی مردم از این وضعیت بهتر شود.

در این مراسم حسن بیادی و حمزه شکیب حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha