سلامت نیوز : رییس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به تبیین مشکلات حوزه پرستاری از جمله عدم اجرای کامل قانون ارتقای بهره وری پرداخت و گفت: معتقدیم موانعی بر سر راه اجرای این قانون وجود دارد که تنگناهای مالی از جمله عمده ترین علل آن است، اما به هر صورت به نظر می‌رسد سلامت مردم و خدمات پرستاری آن قدر اهمیت دارد که مسوولان وزارتخانه‌های بهداشت و کار، رفاه و تامین اجتماعی همت کنند و آن را به صورت کامل به اجرا در بیاورند.

دکتر عباس عباس‌زاده در گفت‌وگو با (ایسنا)، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود وقتی قانونی در مجلس مصوب می‌شود، همگی برای اجرای آن تلاش کنند زیرا دیگر بهانه‌ای برای عدم اجرای آن وجود ندارد.

وی در خصوص اجرای ناقص قانون ارتقای بهره‌وری و عدم موافقت با بازنشستگی پرستاران، اظهار کرد: شورای عالی نظام پرستاری بدون استثنا در تمام جلسات خود، بخشی از مذاکراتش را به قانون ارتقای بهره‌وری پرستاران اختصاص می‌دهد.

عباس زاده ادامه داد: تاکنون چندین مکاتبه با عالی‌ترین مقام اجرایی کشور نیز انجام و دستورات خوبی ذیل این نامه خطاب به مراجع ذی‌ربط صادر شده است. در جریان پیگیری‌ها نیز وعده‌هایی داده شده است، اما متاسفانه نتیجه و برون‌ده این دستورات باعث نشده است که قانون ارتقای بهره‌وری به طور کامل اجرا شود.

رییس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه معتقدیم موانعی بر سر راه اجرای این قانون وجود دارد که عمده آن‌ها، تنگناهای مالی است، گفت: اما به هر صورت،‌ به نظر می‌رسد سلامت مردم و خدمات پرستاری آن قدر اهمیت دارد که مسوولان وزارتخانه‌های بهداشت و وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی همت کنند و آن را به صورت کامل به اجرا در بیاورند.

راه اندازی چهاررشته فوق تخصصی پرستاری در مقطع کارشناسی ارشد

پذیرش داوطلبان از مهر ماه سال آینده

عباس‌زاده در ادامه از راه‌اندازی دوره‌های کارشناسی ارشد پرستاری به صورت تخصصی خبر داد و گفت: بررسی‌ها انجام و نهایی شده است و به زودی در شورای عالی برنامه‌ریزی مصوب می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر پرستاران علاقه‌مند باشند که در بخش‌های تخصصی ارائه خدمت کنند، امکان ادامه تحصیل آنها در رشته‌های تخصصی ارشد پرستاری میسر شده است و می‌توانند اطلاعات خود را در حوزه‌های مربوط افزایش دهند.

رییس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه «پرستاری داخلی و جراحی»، «پرستاری کودکان»، «پرستاری سلامت جامعه» و «روان‌پرستاری» این چهار رشته هستند که پیش از این گرایش بودند ولی اکنون به طور کلی بازنگری و اصلاح شدند، گفت: با تصویب نهایی می‌توانیم در مهر ماه سال 92، در این رشته‌ها پذیرش داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha