سلامت نیوز : یک عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درمان معتادان نیازمند آموزش، نظارت، کنترل و ریشه یابی معضل است، برخورد فیزیکی در مبارزه با مواد مخدر را بی‌نتیجه دانست.

میرهادی قره‌سید رومیانی در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: ایران اسلامی تاوان ترانزیت موادمخدر را می‌دهد، چراکه این مواد از افغانستان به اروپا از طریق ایران منتقل می‌شود که این انتقال قطعا طبعاتی را در کشور ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه برخورد فیزیکی در مبارزه با مواد مخدر بی‌نتیجه است، گفت: این موضوع نیازمند آسیب‌شناسی و فرهنگ‌سازی است و آسیب‌های مواد مخدر باید بالواقع در جامعه تبیین شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به این صحبت که دسترسی به موادمخدر در حال حاضر حدود پنج دقیقه است، تصریح کرد: شاید بتوان با تحلیل‌هایی به این موضوع صحه گذاشت، اما فکر نمی‌کنم دسترسی به مواد مخدر در سطح خرید از سوپرمارکت باشد.

قره سید با تاکید بر کنترل وضعیت ورود و خروج موادمخدر خاطرنشان کرد: از منظر حقوقی و قانونی علاوه بر کنترل ورود و خروج این مواد باید آموزش‌های لازم به تمامی مراجع مربوطه داده شود تا شاهد بازدهی مثبت فعالیت‌ها و برنامه‌ها در این راستا باشیم.

این عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی با بیان اینکه جلوگیری و مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد نیازمند بودجه کافی و لازم است، گفت: نهادهای مختلف به خصوص مدارس، حوزه و دانشگاه باید بودجه کافی را برای فرهنگ‌سازی و آموزش کودکان و نوجوانان و جوانان در سنین مختلف داشته باشند.

وی افزود: درمان معتادین نیازمند آموزش، نظارت و کنترل است و نیاز است که اجماعی کامل برای جلوگیری از سرعت اعتیاد در کشور وجود داشته باشد چراکه با عملیات‌ها و اظهارنظرهای شتابزده نمی‌توان هیچ مشکلی را حل کرد.

این نماینده مجلس در پایان یادآور شد: اولین آسیبی که موادمخدر وارد می‌کند، از هم‌پاشیدگی کوچکترین نهاد اجتماعی، یعنی خانواده است، زمانی که خانواده از بین رود، ما شاهد بسیاری از رفتارهای مجرمانه خواهیم بود بنابراین موضوع کاملا ریشه‌ای است و باید ریشه‌یابی و حل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha