چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰

سلامت نیوز : نتایج یک آزمایش جدید نشان می‌دهد افرادی که فعالیت‌های فیزیکی هرچند ناچیز دارند، بهتر از افرادی که ورزش انجام نمی‌دهند به خواب می‌روند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ کارشناسان انجمن ملی خواب در شهر «دنور» آمریکا در مطالعه‌ خود دریافتند 56 تا 67 درصد از افرادی که در طول هفته فعالیت‌های فیزیکی دارند، از خواب شبانه راحت‌تری برخوردارند. همچنین تنها 39 درصد از افرادی که فعالیت‌های فیزیکی ندارند، در شبانه‌روز خواب راحتی دارند.

افراد می‌توانند با انجام فعالیت‌های فیزیکی سبکی همچون پیاده‌روی و ورزش‌های دیگر از قبیل یوگا، شنا، دویدن و دوچرخه‌سواری خواب راحت‌تری داشته باشند. همچنین یکی دیگر از مواردی که می‌تواند در خوب خوابیدن موثر باشد، نشستن زیاد باشد.

یکی از کارشناسان این مطالعه گفت: باید توجه کرد که در این بررسی رابطه میان داشتن فعالیت‌های ورزشی و داشتن خواب خوب تایید شده است، اما نمی‌توان گفت فعالیت‌های ورزشی به خواب افراد کمک می‌کند.

علاوه بر این افرادی که به طور معمول فعالیت‌های بدنی دارند در فعالیت‌های دیگر خود مثل زمان خوابیدن نیز طبق برنامه عمل می‌کنند که می‌تواند در کیفیت خوابیدن موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha