چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 69038

سلامت نیوز : یک جراح و متخصص زنان گفت: کشش عضلات پشت گردن، عضلات بالای ناحیه کمری در حالت ایستاده، نشسته و خوابیده جهت بهبود دردهای قاعدگی بسیار نتیجه بخش است.

دکتر کتایون برجیس در گفت وگو با ایسنا ، با بیان اینکه انجام حرکات ورزشی موجب افزایش میزان ترشح آندورفین در خون می‌شود، گفت: ترشح آندورفین موجب آرامش و بهبودی خلق و کاهش دردهای قاعدگی می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت انجام حرکات ورزشی هوازی در کاهش دردهای قاعدگی گفت: انجام حرکات ایروبیک همراه با تنفس در بهبود دردهای قاعدگی بسیار سودمند است.

وی همچنین با اشاره به اینکه تمرینات باید در زمان معینی از روز انجام شود، افزود: انجام حرکات ورزشی روزانه در ساعت معین اثربخشی بیشتری دارد، حرکات ورزشی باید به آرامی شروع شود و روزانه به تدریج بر شدت و مدت تمرینات افزوده شود.

دکتر برجیس با تاکید بر اینکه بهترین زمان انجام حرکات ورزشی صبح ها قبل از صرف صبحانه است، گفت: مدت زمان انجام تمرینات باید 20 تا 30 دقیقه باشد،هنگام انجام تمرینات در صورت احساس خستگی و درد غیرعادی باید تمرین متوقف شود.

این جراح و متخصص زنان یادآور شد: کشش عضلات پشت گردن، عضلات بالای ناحیه کمری در حالت ایستاده، نشسته و خوابیده جهت بهبود دردهای قاعدگی بسیار نتیجه بخش است، هر حرکت باید با تعداد 5 شروع شده و حداکثر تا 30 نوبت تکرار شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه رعایت برنامه غذایی مناسب همراه با ورزش نتایج سودمندتری دربر دارد، گفت: جهت کاهش دردهای قاعدگی باید هر 3 ساعت یکبار مواد نشاسته‌ای به میزان کم مصرف شود، مصرف مواد غذایی حاوی کلسیم و منیزیم نیز بسیار مفید است.

دکتر برجیس بر اهمیت محدودیت مصرف نمک و قندهای مصنوعی در بهبود دردهای قاعدگی تاکید کرد و گفت: مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه به عنوان میان وعده بسیار مناسب است، اولین وعده غذایی باید یک ساعت پس از بیداری صرف شود و آخرین وعده غذایی نیز نباید بیش از یک ساعت با خواب فاصله داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از مکمل‌های غذایی، ویتامین‌ها و مواد معدنی و همچنین مصرف داروهای آرام بخش بر اساس صلاحدید پزشک در کاهش علائم قاعدگی موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha