یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6904

یكی ازانجمن هایی كه به صورت چند رشته‌ای شامل زنان، جنین شناسی، ناباروری مردان(اروئولوژی)،‌ ژنتیك، روانپزشكی، پرستاری و مامایی در كشور به فعالیت می پردازد انجمن باروری و ناباروری ایران است.

دكتر نوروزی رئیس انجمن باروری و ناباروری ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه به اینكه یكی از  بیماریهای شایع جوامع بشری ناباروری است به طوریكه حدود 85 درصد از زوج های جوان نابارور هستند یعنی حدود 3 میلیون زوج نابارور در ایران وجود دارد و به طور متوسط ساله 100 هزار نفر به این تعداد افزوده می‌شود.
ایجاد مراكز درمان ناباروری در سراسر كشور و هماهنگی با این واحدها ضروری به نظر می‌رسد.
وی گفت: انجمن باروری و ناباروری در ایران به منظور ایجاد این هماهنگی و تعامل بین 40 مركز ناباروری كشور، اطلاع رسانی برای عموم مردم و پاسخ گویی به همه افراد جامعه از طریق سایت اینترنتی این مركز، آموزش همگانی، آموزش تخصصی و  منظم كردن اخلاق پزشكی تأسیس شده است.
وی به مسئله هزینه های بالای درمان ناباروری و نبود پوشش مناسب بیمه ای در این زمینه اشاره كرد و تلاش برای رفع این  مشكل را از فعالیتهای این انجمن خواند كه به منظور حل این مشكل مذامكراتی بین مركز باروری و ناباروری ایران و سازمانهای بیمه گر صورت گرفته است.
نوروزی به كنگره سراسری باروری و ناباروری ایران اشاره كرد و افزود: این كنگره اسفند ماه سال جاری با همكاری مركز تحقیقات درمانی دانشگاه علوم پزشكی شهید صندوقی در شهر یزد برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha