چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۸
کد خبر: 69049

مدیر کل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه رها سازی ماهیان قرمز در طبیعت یک خطر زیست محیطی تلقی می شود به برنامه صبح و زندگی رادیو سلامت گفت: ماهیان قرمز از خانواده کپور چینی است که با ماهیان بومی ما در تضاد اند.

سلامت نیوز :مدیر کل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه رها سازی ماهیان قرمز در طبیعت یک خطر زیست محیطی تلقی می شود به برنامه صبح و زندگی رادیو سلامت گفت: ماهیان قرمز از خانواده کپور چینی است که با ماهیان بومی ما در تضاد اند.

به گزارش روابط عمومی رادیو ،  دکتر حسین محمدی ماهیان قرمز رها شده در طبیعت را تهدیدی برای گونه های بومی دانست و افزود:این ماهیان نسبت به طبیعت مقاومت زیادی دارند و به علت تکثیر بیش از حد می تواند برای ماهیان بومی یک خطر باشد .

دکتر محمدی نیاز غذایی ماهیان بومی در مناطق آبی کشور را منجر به کاهش مواد غذایی ماهیان بومی دانست و تاکید کرد: ماهیان قرمز احتمال ناقل بودن بیماری را دارند.

مدیر کل دفتر حیات وحش و تنوع زیتسی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه از رها سازی ماهیان قرمز در رودخانه ها و تالاب ها باید پرهیز شود توصیه کرد:شهروندان پس از ایانم نوروز ماهیان قرمز را به شهرداری تحویل دهند.

وی همچنین گفت:در مناطق روستایی نیز استخرهایی جهت نگهداری این ماهیان در نظر گرفته شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha