رییس انجمن علمی سلامت خانواده ایران با بیان اینکه:« تبلیغات کالاهای جنسی از طریق ماهواره ها یک تجارت چند صد میلیارد دلاری در سطح جهان است و حقه ها و نیرنگ های این شبکه ها تمام شدنی نیست.» تاکید کرد:« استفاده از انگشترهای جنسی به عنوان راه حل جدی برای درمان ناتوانی جنسی تبلیغ می شوند.»

 تجارت میلیاردی پزشکان ماهواره ای با جان مردم/ انگشترهای جنسی حقه طب ماهواره ای برای درمان ناتوانی جنسی
سلامت نیوز: رییس انجمن علمی سلامت خانواده ایران با بیان اینکه:«  تبلیغات کالاهای جنسی از طریق ماهواره ها یک تجارت چند صد میلیارد دلاری در سطح جهان است و حقه ها و نیرنگ های این شبکه ها تمام شدنی نیست.» تاکید کرد:« استفاده از انگشترهای جنسی به عنوان راه حل جدی برای درمان ناتوانی جنسی تبلیغ می شوند.»
دکتر محمدرضا صفری نژاد در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز درباره گفت:« همانطور که مستحضر هستید تبلیغات شبکه های فارسی زبان بیشتر بر حول محور محصولات و کالاهای جنسی، ترک اعتیاد، کاهش وزن، افزایش قد و چند موضوع دیگر می چرخد. امروزه طب ماهواره ای کم کم دارد یک رشته ای از پزشکی می شود. شما لابد جملاتی نظیر درمان قطعی سفیدی مو، افزایش قد، رفع چین و چروك پوست، درمان تضمینی لكهای صورت، درمان تضمینی اعتیاد، درمان تضمینی ناتوانی جنسی، و بسیاری جملات مشابه را به دفعات از كانالهای ماهواره ای شنیده اید. به این در اصطلاح "طب ماهواره ای" می گویند. این طب از طریق ماهواره و توسط شبکه ای درهم تنیده از افراد مختلف که گاهاً در نقش پزشك ظاهر می شوند، ارائه می گردد. »
دکتر صفری نژاد افزود:« طب ماهواره ای، واقعی، علمی و آكادمیك نیست، بلكه طبی مبتذل، مبتنی بر دروغ گوئی و عوام فریبانه است. .بسیاری از افرادی که خود را پزشک معرفی می کنند، اگر هم پزشك باشند، از حوزه طبابت دور شده اند و به تجارت و برنامه سازی روی آورده اند و در برنامه ها و تبلیغات خود ادعاهایی را مطرح می كنند كه غیر واقعی، غیر علمی، فریبکارانه و بر خلاف موازین پزشكی است. این پزشکان را هم در اصطلاح "پزشک ماهواره ای" می گویند.»
وی ادامه داد:« واقعیت حاكی از آن است كه در بسیاری از موارد، سوابق علمی و تحصیلی پزشكان ماهواره ای نامعلوم است. مدارك تحصیلی، نوع تخصص، اسم دانشگاهی كه از آن فارغ التحصیل شده اند و محل کار را نمی توان در روی صفحه تلویزیون مشاهده كرد.  اصولاً نمی توان گفت که مشتریان طب ماهواره ای اكثراً افرادساده لوح هستند. گاهاً افراد به سرعت فریب تبلیغات را می خورند و كالایی را خریداری می كنند و با همان سرعت نیز آن را كنار می گذارند.»
رییس انجمن علمی سلامت خانواده ایران افزود:« البته فاجعه موقعی اتفاق حادث می شود که سلامتی انسانها به مخاطره می افتد. به عنوان مثال، بیماری مبتلا به دیابت است و تحت تأثیر تبلیغات ماهواره ای داروی اصلی دیابت یا همان انسولین را كنار می گذارد و به جای آن، فلان داروی مكمل را مدتها مصرف می کند و در این مدت دیابت وی کنترل نشده باقی می ماند و زمانی متوجه اشتباه خود می شود كه دیگر دیر شده است و دیابت عوارض تمام عیار خود را بجای گذاشته است. این از نتایج نسخه پیچی طب ماهواره ای و پشت صفحة تلوزیون است.»
دکتر صفری نژاد خاطرنشان کرد:« فاجعه بزرگتر را ما از بیمارانی می شنویم كه از طریق ماهواره، با فلان جراح آشنا شده و به امید درمان و یا دست یابی به رویاهای خود، راهی یك كشور همسایه شده اند و تحت عمل جراحی قرار گرفته اند، تعداد قابل توجهی از آنها بعد از مراجعت به ایران یا دچار عوارض شدید شده اند و یا مشکلشان حل نشده است و اکنون نیز به پزشک مذکور دسترسی ندارند.»
وی تاکید کرد:« نكته بسیار مهم و در خور تأمل این است كه از طریق ماهواره، تلویزیون، رادیو، اینترنت و روزنامه و غیره نمی توان و نباید برای مخاطب نسخه نوشت. این همان کاری است که "طب ماهواره ای" انجام میدهد. طب ماهواره ای عبارت از خود درمانی از طریق یك شماره تلفن همراه است كه روی صفحة تلویزیون دیده ایم و دریافت دارو توسط یك پیك موتوری است. باید به خاطر داشته باشیم اگر دچار عوارض آن دارو و یا آن دستگاه شویم، آیا می توانیم ردپای آن پیك موتوری یا آن شماره تلفن را پیدا كنیم؟ در اکثر موارد این تلفنها یا قطع است و یا واگذار شده اند.»
دکتر صفری نژاد افزود:« حجم انبوه تبلیغات روی دسته‌ای از محصولات متمرکز هستند که بیشترین عایدی اقتصادی را دارند ولی از نظر علمی پوچ است. در رأس این محصولات کالاهای جنسی (دارو، مکملها، دستگاهها و غیره) قرار دارند. تبلیغات کالاهای جنسی از طریق ماهواره ها یک تجارت چند صد میلیارد دلاری در سطح جهان است و حقه ها و نیرنگ های این شبکه ها تمام شدنی نیست. کم نیستند افرادی که گول شبکه های ماهواره ای را نمی خورند و معتقدند که هر داروئی باید توسط پزشک پس از معاینه و تشخیص بیماری تجویز شود. شبکه های ماهواره ای برای این افراد نیز فکر کرده اند، آنها با معرفی دستگاههای توانبخشی جنسی القاء می کنند که حالا شما با خیال راحت می توانید از این کالای پزشکی استفاده کنید.»
وی هشدار داد:« تجویز و استفاده از یک کالای پزشکی، بسیار مشکل تر از یک دارو است. دارو را یک پزشک تجویز می کند و خود پزشک و داروخانه روش مصرف آن را به بیمار توضیح می دهد. ولی استفاده از کالا یا وسیله پزشکی نیاز به مهارت و آموزش دارد. این کالاها تمام شدنی نیستند، آخرین آنها استفاده از انگشترهای جنسی است که به عنوان راه حل جدی برای درمان ناتوانی جنسی تبلیغ می شوند.»
رییس انجمن علمی سلامت خانواده ایران افزود:« بسیاری از مردان با وجود داشتن اندام تناسلی طبیعی با تبلیغات ماهواره ای، درخود احساس ضعف وناتوانی می کنند. در واقع تبلیغات ماهواره ای نرم های جامعه را برهم زده است که موجب بروز مشکلات عدیده ای شده که گاها باعث تشویش روانی افراد می شود.»
وی در پایان تاکید کرد:«حجم تبلیغات انبوه است و برای مقابله با آن هم باید به همان اندازه اطلاع رسانی مناسبی شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha