چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۲
کد خبر: 69061
سلامت نیوز :علی لاریجانی در مراسم جشن درختکاری و افتتاح ۲۳۰۰ هکتار جنگلکاری در قالب طرح کمربندی سبز پیرامون شهر تهران که به مناسبت هفته منابع طبیعی امروز صبح در محل پروژه جنگلکاری شهدای گمنام برگزار شد، گفت: نام مهندس مختاری با نام بوستان‌های تهران عجین شده.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ؛ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که طی سال‌های مدید ماموریت آقای مختاری در سازمان فضای سبز تهران اقدامات خوبی صورت گرفته است ادامه داد: گزارش وی نشان می‌دهد که مسیر رو به پیشرفتی در مسیر فضای سبز شهر تهران طراحی کرده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از تلاش شورای شهر تهران در راستای مصوبات بودجه پایتخت مربوط به موضوع فضای سبز افزود: آقای قالیباف نیز به دلیل خدمت خوب وی برای حل مشکلات شهر تهران وضعیت ترافیک و احداث تونل‌ها اقدامات بسیار موثری بود تشکر می‌کنم.

علی لاریجانی با بیان این که هماهنگی این امور توجه و پیگیری خاصی نیاز دارد گفت: البته باید به این نکته توجه کرد که وضعیت فضای سبز شهر تهران وضعیت مناسبی نیست.

وی افزود: درست است که وضعیت فضای سبز شهر تهران رو به بهبود است اما نیاز به خدمت بزرگتری برای رفع مشکلات آن داریم.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان این که بسیاری از باغات پایتخت به دلایل مختلف از بین رفته است توضیح داد: در برخی از کشورها قوانین سختی برای قطع درختان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که تاکید رهبر معظم انقلاب درخصوص توجه به فضای سبز بیاناتی بسیار سنجیده و درست است گفت: در گذشته بخش‌های زیادی از مناطق تهران باغ بود که در حال حاضر مستمرا به برج و ساختمان تبدیل می‌شود که به راحتی نمی‌توان جایگزینی برای آنها در نظر گرفت.

لاریجانی تصریح کرد: ممکن است که در اطراف پایتخت باغات زیادی وجود داشته باشد اما فضای سبز تهران در حال نابودی است.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به قانون جامع منابع طبیعی که در دستور قوه مقننه قرارداد گفت: در فصولی از این قانون توجه خاصی به موضوع فضای سبز شده که در این راستا هم برای گسترش مناطقی جهت جنگلکاری و هم مجازات‌های سنگینی برای تخریب‌کنندگان جنگل و قطع کنندگان درختان مدنظر قرار گرفته است که امیدواریم مشکل را تا حدودی حل کند.

وی با بیان این که در زمینه تخریب جنگل قانون وجود دارد اما مشکل اصلی مربوط به امر اجراست ادامه داد: در مازندران اراضی کشاورزی در حال تبدیل به ویلاست و این اتفاق را در کل کشور شاهد هستیم که باید برخورد جدی صورت گیرد.

لاریجانی تاکید کرد: قانون جامع منابع طبیعی به زودی تصویب می‌شود که برای اجرای آن باید همت جدی خرج کرد.

وی با بیان این که وضعیت هوای پایتخت به غصه‌ای برای کشور تبدیل شده است گفت: چندین تئوری درخصوص این موضوع مطرح است: اول وجود کارخانجات و انتقال آن به خارج از پایتخت و دیگری نیز انتقال پایتخت است که هیچ کدام رخ نداد و این نقیصه همچنان باقی مانده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که شاید علت این امر نداشتن متولی روشنی است گفت: طبیعتا همه دستگاه‌ها باید برای حل مشکل هوای تهران با یکدیگر مشارکت داشته باشند.

لاریجانی با بیان این که مقداری از آلودگی تهران طبیعی است ادامه داد: اما باید با روش‌هایی این مقدار را نیز کاهش داد. باید دانست که دستگاه‌ها و اتومبیل‌های ما استاندارد کافی ندارند و باعث افزایش آلودگی می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به روش‌های در نظر گرفته شده برای کاهش آلودگی در کشورهای خارجی گفت: کشورهای خارجی با وجود کارخانجات زیاد برای حل مشکلات آلودگی تدابیری اندیشیده و سیستم‌هایی را ایجاد کرده‌اند و با این کار فضای نسبتا مطلوبی را به وجود آورده‌اند.

لاریجانی با بیان این که برای حل مشکل تهران نیز صحبت زیاد است اما باید مکانیزمی تعبیه شود، افزود: در این راستا باید علاوه بر سختگیری به کارخانجات اتومبیل‌ها نیز استاندارد شوند و مجموعه این شرایط فضا را به نوعی تنظیم کنند که متناسب با شرایط آب و هوایی تهران باشد.

لاریجانی خطاب به شورای شهر و شهردار تهران گفت: پیشنهاد من به شورای شهر و شهردار تهران این است که به این مبحث به طور جامع نگاه کنند و اگر نیاز به قانون است لایحه آن را به مجلس تحویل دهند.

رئیس مجلس خطاب به قالیباف گفت: اگر شهردار تهران در زمان شهرداری خود این مساله مهم را به نتیجه برساند نام نیک دیگری را برای خود باقی خواهد گذاشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha