پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 69116
سلامت نیوز : تزریق‌ها و روش‌های غیرتهاجمی با سرعت بسیار بالاتری نسبت به جراحی رو به گسترش هستند، جراحی‌هایی که هنوز از رسوایی شرکت «پلی ایمپلنت پروتز» فرانسه رها نشده‌اند. یا تقریبا هیچ چیز نمی‌تواند جلوی علاقه زنان و در برخی موارد مردان را به زیبایی بگیرد. در جریان کنگره اروپایی جراحی پلاستیک میزان گردش مالی پزشکی زیبایی در جهان، با رشد 10 درصدی در سال 2012 میلادی، چهار میلیارد و 400 میلیون یورو برای جراحی و درمان‌های ملایم‌تر (تزریق، لیزر و غیره) اعلام شده است، این روند تا سال 2017 ادامه خواهد داشت. اما ظاهرا اروپایی‌ها کمتر از رقبای خود در دیگر نقاط جهان تمایل به زیبا شدن و زیر تیغ جراح رفتن، دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خورشید ؛ بحران مالی اروپایی‌ها را مجبور کرده است که رشد درمان‌های زیبایی‌شان را به 6/6 درصد محدود کنند. بحران باعث می‌شود که کمتر از یک‌چهارم خدمات پزشکی زیبایی در سال 2017 به اروپا اختصاص یابد، در حالی که این شاخص برای آسیا با افزایش 14 درصدی اعمال جراحی در سال، بیشترین میزان را در میان تمام قاره‌ها از آن خود خواهد کرد. ایالات متحده به نوبه خود، به رشد فزاینده در زمینه پزشکی زیبایی ادامه خواهد داد و تا 5 سال آینده، حدود نیمی از عمل‌های جراحی زیبایی در این کشور انجام خواهند شد.

بیشتر جراحی‌ها و درمان‌های انجام شده در اروپا و ایالات متحده مربوط به عوارض افزایش سن هستند. مطالعه‌ای که به‌تازگی توسط یک گروه آمریکایی صورت گرفته، نشان می‌دهد حد فاصل سال‌های 2005 تا 2011، نسبت افراد سالخورده بالای 50 سالی که خواستار این نوع درمان‌ها شده‌اند، چه از نوع تهاجمی و چه غیرتهاجمی، از 28 درصد به 36 درصد افزایش یافته است. در این رده سنی، نیاز به درمان‌های زیبایی هم زمان با بهبود شرایط مالی، بیشتر می‌شود. طیف وسیعی از خدمات پزشکی زیبایی، در کنار فناوری‌های غیرتهاجمی و بر پایه استفاده از فرآورده‌های تزریقی مانند بوتاکس یا اسید هیالورنیک بیشتر از عمل‌های جراحی در حال گسترش هستند و با روش‌های ملایم و قیمت‌های قابل قبول خود بر بازار تسلط یافته‌اند.

نکته حائز اهمیت دیگر، تفاوت قابل توجه آمار و ارقام در هر کشوری نسبت به سایر مناطق است. پژوهشی بین‌المللی که از سوی انجمن جراحان زیبایی پلاستیک در سال 2011 انجام شده است، نشان می‌دهد کشورهایی که جراحی‌های زیبایی در آنها طرفداران بسیار زیادی دارد، ایالات متحده (سه میلیون و یکصد هزار مورد در سال 2011)، برزیل (یک میلیون و 450 هزار مورد) و چین (یک میلیون و 50 هزار مورد) هستند. اما اگر نسبت اعمال جراحی به تعداد ساکنان کشورها در نظر گرفته شود، کره جنوبی، یونان، ایتالیا و ایالات متحده در رتبه‌های اول تا چهارم قرار می‌گیرند.

فرانسه در رتبه نهم قرار دارد و با در نظر گرفتن این نسبت یعنی تعداد جراحی‌ها به ساکنان کشورها، روسیه، چین و هند در رتبه‌های بعد از فرانسه قرار می‌گیرند در حالی که جراحی پلاستیک در هند از موفقیت روزافزونی برخوردار بوده‌اند. سلیقه‌ها در انتخاب نوع جراحی متفاوت‌اند. جراحی زیبایی بینی، پرطرفدارترین جراحی در چین، ژاپن و کره جنوبی ذکر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha