سلامت نیوز :  بنیانگذار جراحی نوین قلب در ایران با اعلام اینکه ایران در رتبه اول جهان در جراحی‌های قلب کودکان به روش ویدیویی قرار دارد، گفت: این عمل بدون باز کردن قفسه سینه انجام می‌شود و می‌توان گفت کودکان به صورت سرپایی مداوا می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمد حسن نظافتی در ادامه بیان کرد: در اجرای نوین جراحی‌های قلب باید بازنگری شده و از روش‌های درمان کم خطر و کم تهاجم استفاده شود.

وی بیان کرد: از یک سال پیش موفق به تولید دستگاهی به نام اختاپوس شده‌ایم که نمونه خارجی آن در عمل‌های جراحی قلب باز در مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نظافتی با اشاره به تولید 2000 دستگاه اختاپوس با نام تجاری ‌ELECTRO MED PERSIAN TOOS تصریح کرد: کارایی این دستگاه با نمونه خارجی آن برابری کرده و قیمت آن یک چهارم هزینه‌ایست که در آمریکا تولید می‌شود همچنین برای هر بیمار به صورت مجزا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: این دستگاه در مشهد تولید می‌شود و در بیمارستان‌های سطح کشور توزیع و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با توجه به آمار مبتلایان بیماری‌های قلبی افزود: استرس‌های زیاد، فشارهای روانی بالا ، کم تحرکی و چاقی همچنین نداشتن برنامه غذایی مناسب می‌تواند از دلایل گرفتار شدن به بیماری‌های شایع قلبی ذکر کرد.

نظافتی ادامه داد : به دانشجویان پزشک و پزشکان آینده توصیه می‌کنم که نسبت به دو نکته نام و نان بی‌توجه باشند تا بتوانند با تلاش و خدمت‌رسانی به بیماران موفقیت‌های بیشتری را برای خود رقم بزنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha